The propps!!

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Minan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 162
  • Visningar Visningar 11 545
Sv: The propps!!

Dom har ändrat så att Edda/forsens sm kval är helgen före ist bra va?då kan jag ju låna en häst och tävla hemma på örnäs lätt också:D:D:D

Vilka tävlingar blir det för folket i höst?

För mig blir det

Dyggur Regional SM-kval 5-6 september
Askja V2,T3
Listi F2,ev P2 PP1

Blir någon utav Eidfaxi elrframtid men har inte bestämt vilken än
evEidfaxi KM 12-13 September
Askja V2,T3
Listi F2,P2, T2 elr T7

Ev Framtids KM 19-20 september
Askja V2,t3
Listi F2,T2 och P2

Örnäs Regional SM-kval WR26-27 september
Askja V2,T3
Listi F2

StormurMästerskapen 10-11 oktober
Askja V2,T3
Listi F2,T2 och P2

Fylkir och jag ska på:

Sleipnir KM 5-6 September
V5, T5 (tror jag)

Eidfaxi KM 12-13 September
V5, T7

Edda/Forsen 3-4 oktober
V5, T5 tror jag

Firmakeppni 21 November (eller var det 22?)

Det siktar vi på iaf; om han tycker att det är kul! :)
Sen får vi se om det följer med en till eller inte ;)

Jag ska också på Firmakeppnin på Fors. Fast denna gång i mellanklass :eek: Vann lättklassen förra året så nu får vi avancera!
Läste på MöRS hemsida att dom ska ha ett klubbmästerskap i november. Då åker vi nog på det också! Någon som ska dit?

Kul att ni ska vara med i mellanklass:) Själv skulle jag också vilja vara med...på vilken häst det nu blir....allt är rörigt och ovisst på hästfronten just nu. Kul att MÖRS anordnar lite tävlingar på vintern också....Fors är ett bra ställe att ha tävlingar på, man kan tex gå in om man fryser (vilket är särskilt viktigt när man oftast drar med sig hela familjen på såna här grejer och det ibland blir lång väntan hi hi....)

Ja det blir spännande. Tror inte att det blir någon pallplats direkt. Alltid så bra hästar med i mellanklassen :p Men lättklassen känns ju inte så kul iår igen. Ja jag gillar att tävla på Fors. Nära och bra för mig och skönt med ridhus!
Har du kvar din eller har han blivit såld?

*Knapp*

För mig blir det inte så mkt tävlande i höst, åker till Forsens tävling (minns inte när det är..) med Snudda och rider T3 och V2 som vanligt, och så blir det nog ett KM här i Arvika också :)
Men då ska jag vara domarsekreterare så vi får se hur det löser sig med ridningen..

/Anna

Klart man måste prova högre klasser också, tror säkert det kommer gå bra för er.

Nej han är kvar, verkar vara oerhört svårt som privatperson att sälja nu.....ändå tycker jag inte att det är något överpris, vill ju liksom inte förlora på affären...i alla fall, om han inte är kvar ska jag se till att dyka upp på nåt annat djur....hi hi. Antingen en häst i stallet eller så...ja jag vågar nästan inget säga men min gamla arbetsgivare har beslutat att SKÄNKA mig en häst....som en extra liten bonus för att jag jobbade där förut:bump:

Sorry för OT....

*kl*
Om Sinfónía klarar av Sverige bra, och hon är ridbar kommer vi också ställa upp på Firmakeppnin på Fors!
:)

Men Firmakeppnin har inte dom vanliga åldergränserna. Vuxenklass är från 18 år, jag red vuxen förra året och jag är född 88.
Så om du kommer till start så kommer jag hamna ytterligare en placering ner :p För jag antar att du rider mellanklassen på henne!

Öh... Mella-va-va-va? Jag har aldrig ridit Firmakeppni förut, och jag tycker inte alla ska vara så säkra på att vi kommer va "bra". Jag har inte ridit på 9 månader, jag kanske är jättedålig.

Nej det är klart! Jag bara tänkte med tanke på bilderna som du visat så har hon ju sett apflott ut :d

Just ja det glömde jag bort:) Men va fasiken, skulle ju vara jättekukl om ni tävlade i samma klass, man får inte glömma bort att ha roligt också! Beroende vilken häst jag rider på så vet jag inte vilken klass än...kul om vi tävlade samma alla tre ju egentligen:banana: Egentligen ska man ju tänka som så, att man peppas av att tävla mot människor man känner, det blir extra roligt! Vi tjejer måste bli lite mer som killarna ibland "öh kul att du också tävlar i den klassen hö hö" istället för "fan ska du också tävla i den klassen"...:D Jag har ju själv lätt för att tänka så, men det tänker jag ändra på..från och med nu:p

Liknande trådar

Småbarn Vi går igenom en tuff period just nu. Dottern får sammanbrott som byter av varandra, och sonen hakar på. Det är starka viljor... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 115
Hemmet Jag vill renovera köket och toaletten i min stuga. Men jag vet inte hur jag går tillväga för att börja planera. Jag vill inte bara byta...
Svar
18
· Visningar
646
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
541
Senast: Cattis_E
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
2 005

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka