Thorowgood allround låg manke

tinituss

Trådstartare
Har en Thorowgood allround låg manke till min häst för tillfället då, jag vart tvungen att sälja mina andra sadlar då han hade växt ur dom..
har haft den i ca 3 mån men tycker inte att den ligger lika bra längre, antagligen har han musklat om sig.
Sen tycker jag att det blir så himla varmt i rumpan av syntetmockan som är i sitsen, blir mer friktion antar jag, och den är lite i vidaste laget för mig..

Har det bredaste järnet i och de tjockaste fish inläggen + fårskinnspadd, känns inte aktuellt att ta bort padden, då jag upplever sadeln som för böjd.
Han blir lite ruggad i pälsen i mitten av sadeln, har även blivit trögare att rida, kortare i steget..
Har även börjat snubbla, han blev inte skodd av sin vanliga hovslagare sist då han vart sjuk kan de ha med snubblandet att göra? Eller är det sadeln?
Ska testa att rida barbacka imorgon och se om jag märker nån skillnad..

Det jag egentligen ville komma fram till var om ni har nått tips på breda sadlar som är rakare i bommen än thorowgood?
Och som inte kostar allt för mkt, och har inte möjlighet att åka iväg och kolla sadel just nu.. Tanken är att jag ska göra det inom en snar framtid..
Men måste få ordning på ekonomin ordentligt först då det har vart mkt som hänt på sistone..
Och att rida barbacka tills jag kan komma iväg är inte ett alternativ..

Tacksam för hjälp..
Bilder i nästa inlägg..

Sv: Thorowgood allround låg manke

Han blir betydligt rakare i ryggen vid ridning, och han är ca 105-110 grader i ryggen..
Ska se om jag kommer ihåg att mäta ryggen imorgon igen.. var ett tag sen jag gjorde det..

23163318.jpg

23490096.jpg

14627376.jpg

14627383.jpg

tummen upp för wintec sadlar! :D Jag har en wintec cair allround (som man kan byta mellan 6 järn) och min syrra har wintec cair WIDE (som man kan byta mellan 3 järn). Det är syntetsadlar, men det är bara syntetmocka på knästöden. Du kan ju prova en sån (:

Ja wintec är ju böjdare än griffin. Har du testat globus? Så vitt jag vet är dem mycket raka och finns i vida bomvidder.

Lånar syrrans inloggning..

Har nu mätt ryggen på han, och han är fortfarande 105 grader..
Men han kommer nog att bredda sig lite till..
Så inte nån som har tips på sadlar??

Liknande trådar

Utrustning Då min häst byggt på sig fram så började gamla allround/hoppsadeln tryckas längre bak. Letade runt efter beg sadel eftersom jag tyckte... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 104
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 581
Senast: Emiro
·
Utrustning Min häst har ändrat sig mycket i ryggen på sistone och plötsligt ligger både hopp- och dressyrsadeln i bakvikt. Speciellt hoppsadeln... 2
Svar
23
· Visningar
10 298
Senast: Andrii
·
Utrustning Har ett stort problem som jag inte ser lösning på :confused: Har nu åkt skyttetrafik till min butik för att prova sadlar. Här om dagen...
Svar
11
· Visningar
3 368
Senast: moon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V