Thorowgood dressyr vs T6

Chili

Trådstartare
Dessa två sadlar verkar vara hyfsat lika varann ändå? T6:an verkar sakna det greppvänliga materialet i sitsen och är mer läderliknande. Är det stora övriga skillnader :confused: (Menar såklart dressyrmodellen på T6)
Är de helt raka eller lätt svängda? Någon som har någon av dessa - vad för hästtyp har du?

Och ännu en fråga - är de prisvärda? De är ju inte dyra men man förväntar ju sig att sadeln ska hålla ett tag ändå. :)

Sv: Thorowgood dressyr vs T6

Jag har ridit i syrrans T6 fast hoppsadlen och jag tycker den har jättebra grepp den också! Inte riiktigt lika klistrad som den andra T4 men man sitter bra. "Lädret" är lite gummi-aktigt liksom.. Strävt.

Tycker de är prisvärda helt klart. Och sköna!

Den sadlen låg på två ganska raka hästar, inte spikrak utan "normal".

Jag har köpt en thorowgood dressyr. Den passar utmärkt på min rakryggiga och breda nordsvensk. Än så länge iaf, har inte provat att rida i den ännu, men den ser ut att sitta super.

Jag valde mellan den och t6, men som jag förstår det (kan ha totalt fel) är det bara läderlooken som är skillnaden.

Jag har haft min thorowgood dressyr i 3 år nu. stropparna har jag fått byta. Annars är allt helt. Använder den dagligen så den har ju varit med... Men den kommer inte att hålla lika länge som en lädersadel. Däremot ligger den bra på mina hästar (halvblod) och man får en supersist i den:love: Helt klart prisvärd (inköpspris 3500:-), men räkna inte med att den håller i årtionden.

Den var inte helt olika min hästs rygg! Hans sluttar lite mer upp mot korset från manken, men han är muskelfattig nu. Han är inte överbyggd.

Får man tillbaka på skatten så kan man ju faktiskt unna sig något man verkligen vill ha :banana: Är faktiskt mer intresserad av T4an, den ser skönast ut och jag gillar utseendet. T6an är mer clean och smälter in i mängden. Nästan som att man vill låtsas att man har en lädersadel :angel:

Liknande trådar

Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 797
Senast: oki
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 606
Senast: videnlis
·
Utrustning Jag har letat ett tag efter en vettig sadel till mig och hästen. Det är främst jag som är bekymret då sadlarna som passar honom är för...
Svar
8
· Visningar
1 894
Senast: Septicemia
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
662 148
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka