Thorowgood syntetsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare BrokenSilence
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 361
B

BrokenSilence

Någon som har en bild på en sån här sadel? i allroundmodell.
bra/dåligt med sadeln?

väldingt tacksam för svar!!

Sv: Thorowgood syntetsadel

Titta på Höööks hemsida på deras Griffin sadlar, det är samma tillverkare...

ok. men dom är väl inte exakt lika va?

Vilken modell?
Thorowgood tillverkar olika kvalitéer/modeller, t.ex Griffin, Maxam och Sigma, och de i sin tur finns i olika utföranden som dressyr, allround och hopp.

Jag har haft både en Griffin allround mot dressyr och en Maxam dressyr, och Griffinsadeln var helt överlägsen i kvalitet och utförande. Det är också Thorowgoods dyraste variant...

Maxamsadeln kändes verkligen billig, och var inte mer än ok att rida i, varken bra eller dålig, alltså. Plastig...

Sigma är deras billigast variant, men den har jag aldrig provat. Jag har känt på den inne på Hööks, och tyget i sitsen verkar inte vara i så bra kvalité, men som sagt jag har bara klämt lite i butiken.

Jag skulle satsa på en griffin om jag var du. :)

Kolla på Hööks hemsida, där finns det bilder. (De är nog de enda som säljer sadeln i Sverige.)

Nej det är dom inte. Griffin är väl den bästa av dom när det kommer till kvalitet och uppbyggnad

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Freazer
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: Tora
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 129
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 234
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka