Thorowgood T4 sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Arvi1d
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 3 134
A

Arvi1d

Jag har köpt en ny sadel för ett tag sen, men jag tycker inte riktigt att den ligger så bra. Den glider fram och behöver lite tips/råd, är det för att den är för smal eller för vid? eller är det för hennes otränade mage? eller tycker ni att sadeln inte passar alls och isf har ni nått förslag på någons sadel som kanske kunde passa?

Och ligger den för långt bak/fram?
Och ja jag har svanskappa på, för att jag inte hittat något annat som förhindrar den att glida fram, någon som har nått förslag på något annat man kan ha? för jag gillar inte svanskappa speciellt mkt, känns elakt mot henne även om hon inte verkar störas av den men...

Jag har två olika koppjärn, den blå = normal/vid och det röda = vid
Det är tyvärr inte bästa kvaliten på alla bilderna, men hoppas det går bra endå, ochom ni vill se någon annan bild från någon annan vinkel kan jag fixa det

Det blå koppjärnet:
bl1.jpg

I sadeln:
bl3.jpg

bl4.jpg

Det röda koppjärnet:
rd3.jpg

I sadeln:
rd2.jpg

rd1.jpg

Sv: Thorowgood T4 sadel

När den är fast spänd, med det röda koppjärnet:
rd6.jpg

rd7.jpg

rd8.jpg

Och även om jag har svanskappa så har den åkt fram efter att jag ridit och ligger mot bogbladen, ska jag kanske göra den kortare?
rd11.jpg

Men förhoppnings vis så kommer den ju inte glida fram när jag får ordning på den, det kommer kanske ligga bättre när jag fått tränat upp hästens mage med :p

Vad har detta med "bukefalos-hjäp" att göra?
Dessutom hade det nog varit lättare att se om alla bilder var åt rätt håll :)

Ligger den på "bukefalos-hjälp"??....det går inte och ändra va? utan jag får lägga upp en ny då
Håller på och fixar bilderna :)

Jag tycker att sadeln ser ut att vara alldeles för svängd för din häst! Den ligger inte an längs hela ryggen i stillastående och gör garanterat inte det heller vid rörelse!

Har funderat på om den är det med, några tips på sadlar som är rakare?

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 237
Senast: MiniLi
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 009
Senast: Tora
·
Utrustning Hej! Här kommer ännu en sadeltråd... Min unghäst är under inridning och sadeln jag tillfälligt använder för att vänja honom vid sadel...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: zefyros
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 287
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur