Thule Horseliner resp Equiliner

Targa

Trådstartare
Alltså Thules nya, lite billigare släp - någon här som har skaffat något sådant? Åsikter?? Är de prisvärda eller får man vad man betalar för?

Jag ska iväg till en ÅF och titta i helgen. Ska egentligen kolla på begagnat, men är lite nyfiken på de här två modellerna också. Fast Horseliner har jag nog redan sorterar bort - inga sidofönster och ser dessutom ganska så tråkig ut.

Sv: Thule Horseliner resp Equiliner

På Horseliner släpet så har du sido fönster som är öppningsbara men på Equiliner så är det bara ett fönster framtill.

Aha - jag trodde det var tvärtom!

EDIT: Kollade igen på hemsidan. Just det - då är det Equiliner som åker bort ...

Så jag skulle rösta för Horseliner men den kostar ju lite till.

Ingen här som har ett sådant släp?? Eller åtminstone har lite åsikter?

Hej!
Vi har ett sådant släp, och vi är supernöjda med det.. Det är kanske inte världens snyggaste men hästarna trivs med det och det är huvudsaken för vår del.. Det ligger väldigt bra på vägen och det har inte varit några som helst problem med det förutom att bomfästena bak var gjorda av plast vilket resulterade i att dem brast inom loppet av första månaderna, men det gick på garantin så det blev kjedjor där istället.. Annars ett kanonsläp för en billig peng, beror ju givetvis lite på vad du ska använda släpet till också.. Men som till oss som träningslastat/kört unghästarna och hämtar foder/strö mm fungerar den kalas!!

Har Horseliner och är väldigt nöjd med det. Ligger bra på vägen och bakbommarna är väldigt smidiga att stänga. Inte världens snyggaste släp men det fyller sin funktion utan en massa extra detaljer. Tror inte att det är ngn störra skillnad på detta mot de dyrare modellerna mer än att det inte har så mkt "lyxiga" detaljer. Det har vad som behövs helt enkelt men inte mer. Går att köpa en lös sadelkammare till som monteras framtill. Equiliner tittade vi på men det känns så litet och det har ingen ventilation så det känns inte lika prisvärt. Trots allt är det inte jättstor skillnad i pris så horselinern känns mer prisvärd. Kan tilägga att vi kör på träningar1-3 ggr i veckan samt tävling ett par ggr i månaden

vi köpte en sånt släp för 2 veckor sedan och är hur nöjda som helst.
Det stämmer inte att eqil. bara ahar ett fönster fram - eller det beror på vilken modell du väljer! Vi har eqi. årsmodell 2009 med två fönster på sidorna fram + ett mitt fram (där sitter sadelskåpet så det går bort när skåpet sitter på). Transporten vi har är en delux modell vilket innebär:
*extra hög mellanvägg med plast längst ner (helt suveränt för min stora gosse)
*sparkplåtar
*easy lock bommar (kan även vara det på standard är osäker)

Vi valde även till sadelkammare.

transporten är superljus och rymlig (min valack är drygt 170cm mhk) den är mycket lätt att manöverera och easy lock bommarna är helt suveräna, man stänger på sekunder!
Sidofönstren släpper in jättefint med ljus.
Jag var lite inne på den andra modellen först (horselinern) men försäljaren tipsade oss att gå på den vi köpte då man fick mera för pengarna. dessutom är det plstmatta på vår lucka och på horselinern är det matta - det var det många som klagade på.

Det bästa av allt är att jag lagligt får dra den med vår v70 på mitt b-kort.
Maken har tungt släp kort och blev förvånad över hur enormt lättkörd transporten var (har kört mycket tansport stackarn :) )

Nu har jag bara använt vår 4ggr men är sååååå nöjd med den.

Sadelskåpet är lite litet men jag får in både dressyr och hoppsadeln utan att det tar i.....lite knöligt att få in dem bara. Men det är det värt bara jag slipper ha dem i bilen!

Vi gav 58000:-för våran. en 2009:a med sadelskåp, debbdäck och foderkrubba (kostar annars 1000:- bara den)

lycka till och maila privat om du funderar något!

Jag har inte kört häst själv i det men kikade på något utav de billigare släpen från Thule (eller rättare sagt hjälpte till att lasta häst i ) och jag tyckte i alla fall att det såg trevligt ut. Hästägaren upplevde även att hästen verkade nöjd med släpet då han blivit mer lättlastad sedan hon bytte till detta släpet och hon var väldigt nöjd med det förövrigt.

Liknande trådar

Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 812
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 7 8 9
Svar
178
· Visningar
22 851
Fordon Jag vet, jag har startat ett antal trådar genom åren på samma tema men nu är det dags på riktigt. Min lilla V40 hade stora problem med... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 200
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka