Sv: Thule Horseliner resp Equiliner
vi köpte en sånt släp för 2 veckor sedan och är hur nöjda som helst.
Det stämmer inte att eqil. bara ahar ett fönster fram - eller det beror på vilken modell du väljer! Vi har eqi. årsmodell 2009 med två fönster på sidorna fram + ett mitt fram (där sitter sadelskåpet så det går bort när skåpet sitter på). Transporten vi har är en delux modell vilket innebär:
*extra hög mellanvägg med plast längst ner (helt suveränt för min stora gosse)
*sparkplåtar
*easy lock bommar (kan även vara det på standard är osäker)
Vi valde även till sadelkammare.
transporten är superljus och rymlig (min valack är drygt 170cm mhk) den är mycket lätt att manöverera och easy lock bommarna är helt suveräna, man stänger på sekunder!
Sidofönstren släpper in jättefint med ljus.
Jag var lite inne på den andra modellen först (horselinern) men försäljaren tipsade oss att gå på den vi köpte då man fick mera för pengarna. dessutom är det plstmatta på vår lucka och på horselinern är det matta - det var det många som klagade på.
Det bästa av allt är att jag lagligt får dra den med vår v70 på mitt b-kort.
Maken har tungt släp kort och blev förvånad över hur enormt lättkörd transporten var (har kört mycket tansport stackarn

)
Nu har jag bara använt vår 4ggr men är sååååå nöjd med den.
Sadelskåpet är lite litet men jag får in både dressyr och hoppsadeln utan att det tar i.....lite knöligt att få in dem bara. Men det är det värt bara jag slipper ha dem i bilen!
Vi gav 58000:-för våran. en 2009:a med sadelskåp, debbdäck och foderkrubba (kostar annars 1000:- bara den)
lycka till och maila privat om du funderar något!