Tid hos kremering?

Myzan87

Trådstartare
Jag fick ta bort min bästa vän, som jag haft i 19år, akut en fredagskväll i slutet på november på ett akutsjukhus. Jag vill inte ringa och ”terrorisera” djursjukhuset med mina frågor och jag vet med mej själv att jag vill att allting ska gå i 180..

På måndagen pratade jag med djursjukhuset och de skulle ombesörja separat kremering via lantbrukstjänst tror jag. Men hur lång tid tar det? Jag är lite rädd att de slarvar bort henne (inte för att de kanske brukar göra fel och detta är för att jag är rädd att hon inte kommer hem igen) så jag vill egentligen bara ha lite koll utan att behöva ta upp en tid som någon annan behöver, det är inte så akut än🙂
 
Vi har gjort det med våra hundar och det har tagit 3-4 veckor innan vi kunnat hämta urnan. Jag skulle tro att det kan ta ungefär lika lång tid för dig.
 
Jag fick ta bort min bästa vän, som jag haft i 19år, akut en fredagskväll i slutet på november på ett akutsjukhus. Jag vill inte ringa och ”terrorisera” djursjukhuset med mina frågor och jag vet med mej själv att jag vill att allting ska gå i 180..

På måndagen pratade jag med djursjukhuset och de skulle ombesörja separat kremering via lantbrukstjänst tror jag. Men hur lång tid tar det? Jag är lite rädd att de slarvar bort henne (inte för att de kanske brukar göra fel och detta är för att jag är rädd att hon inte kommer hem igen) så jag vill egentligen bara ha lite koll utan att behöva ta upp en tid som någon annan behöver, det är inte så akut än🙂
Ring och fråga dem, så får du veta. Ingen kan klandra en för att man blir "frågvis" i en sådan situation. :heart
 
Beklagar. :( Jag var i motsvarande situation i början på september. Akut avlivning på djursjukhuset den 5:e, jag var inte i skick att ta några beslut alls då, i alla fall minns jag inte att det ställdes några frågor om hanteringen efteråt. Men sedan ringde de efter ett par dagar från hästkrematoriet för att stämma av om jag ville ha separat kremering, vilket jag ville.

Den 15:e meddelade de att jag kunde hämta urnan och sedan tog det några dagar till innan jag samlade ihop mig och gjorde det. Så i det fallet inte mer än tio dagar men det kan säkert skilja en hel del. Hade det varit någon oklarhet så hade de antagligen hört av sig till dig - på samma sätt som att jag blev kontaktad - för att försäkra sig om hur du ville ha det.
 
Beklagar. :( Jag var i motsvarande situation i början på september. Akut avlivning på djursjukhuset den 5:e, jag var inte i skick att ta några beslut alls då, i alla fall minns jag inte att det ställdes några frågor om hanteringen efteråt. Men sedan ringde de efter ett par dagar från hästkrematoriet för att stämma av om jag ville ha separat kremering, vilket jag ville.

Den 15:e meddelade de att jag kunde hämta urnan och sedan tog det några dagar till innan jag samlade ihop mig och gjorde det. Så i det fallet inte mer än tio dagar men det kan säkert skilja en hel del. Hade det varit någon oklarhet så hade de antagligen hört av sig till dig - på samma sätt som att jag blev kontaktad - för att försäkra sig om hur du ville ha det.
Beklagar också din sorg!
Vet inte om det är skillnad eftersom det är mindre (om det var det utanför Munka)? Lantbrukstjänst känns så stort. Jag var i valet och kvalet att välja det i Munka så hon skulle få komma hem. Vi kommer där ifrån skogarna och har farit runder där större delen av våra liv. Men att frakta en ponny 32 mil kostar en slant och att få hem en urna och köra ner kändes rimligare.

Men det känns som man ska avvakta lite till innan hon får ”efterlysas”.
 
Usch jo jag var utanför Munka. 12 år sedan sist när jag hämtade och begravde min ponny som blev 33 år och hade trotjänaravlivats hemma. Minst lika hemskt denna gång, men de är ju väldigt bra att ha att göra med även om man helst aldrig hade behövt det.

Men Lantbrukstjänst har garanterat goda rutiner på hanteringen, även om de är större och har fler att ta hand om så vet de att det är viktiga saker. Förklarligt att det tar lite längre tid dock.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 614
Senast: Saigon
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
935
Senast: Keb71
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 308
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
73 416
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp