Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@
Om det är det här du vill ha svar på. så kommer ett nu.
Om sex med smådjur tycker jag inte, om du härmed menar penetrerande sex, eftersom dom inte har utrymmet härför. Dvs, det går knappast att genomföra utan att plåga djuret. Den för mig "teoretiska gränsen" går någonstans vid stora hundraser. Eftersom jag inte har erfarenhet av hur en tik av stor hundras kan "ta emot" en mans penis, även om den inte är större än motsvarande hanhunds, är det svårt att ha en bestämd uppfattning. Alltså måste människan själv se och ta hänsyn. Trots allt.
Borde det inte också finnas en "gråzon" mellan där djuret accepterar en penetrering respektive där det blir skadat? Alltså där det känner fysiskt obehag eller smärta? En "zon" som ger signalen stopp!
För mig innebär inte djurplågeri att djuret måste bli skadat, det räcker med att det blir plågat.
LIA
Om det är det här du vill ha svar på. så kommer ett nu.
Jag håller med om att folk ofta verkar ha svårt att läsa sina djur, men ska det vara villkoret för lag eller inte lag även i andra sammanhang? Håller med om att folk ska avstå från ndling/behandling dom inte vet vad den innebär, men det gäller som sagt inte bara betr tidelag.Man kan inte veta alla gånger hur tex en hund tar behandlingen. Majoriteten av alla människor jag stöter på som äger ett djur kan inte läsa sitt djur för fem öre. Finns det en större risk för att ett djur blir skadat under en viss typ av behandling och man dessutom inte vet så mycket kring det låter man bli tycker jag. Folk pratar om att ett sto eller en ko inte tar stryk av sex med en människa. Vad tycker man om sex med smådjur?
Om sex med smådjur tycker jag inte, om du härmed menar penetrerande sex, eftersom dom inte har utrymmet härför. Dvs, det går knappast att genomföra utan att plåga djuret. Den för mig "teoretiska gränsen" går någonstans vid stora hundraser. Eftersom jag inte har erfarenhet av hur en tik av stor hundras kan "ta emot" en mans penis, även om den inte är större än motsvarande hanhunds, är det svårt att ha en bestämd uppfattning. Alltså måste människan själv se och ta hänsyn. Trots allt.
Borde det inte också finnas en "gråzon" mellan där djuret accepterar en penetrering respektive där det blir skadat? Alltså där det känner fysiskt obehag eller smärta? En "zon" som ger signalen stopp!
För mig innebär inte djurplågeri att djuret måste bli skadat, det räcker med att det blir plågat.
LIA