E

Em_E_liE

Är det någon här inne på Buke som har koll på läget när det kommer till media, tidningar osv? Hästinriktning såklart! ;)

Betalar tidningarna för att göra intervjuer med företag och toppryttare, eller hur går det till?

Nyfiken i en strut som jag är, så vore det kul att få reda på detta. :D Hihi..

Sv: Tidning

Det är ett grovt brott mot journalisternas etiska regler att betala dem man intervjuar, så de får förmodligen inga pengar från riktiga tidningar.

Däremot kan de ju få betalt för att ställa upp i reklammagasin, till exempel om de ställer upp i någon sponsors kundtidning.

Det förekommer säkert, men troligen inte inom hästsporten, få är så kända att någon skulle velat betala.

Men det är klart att kändisarna får betalt för hemma hos-reportagen!!

Det är just det jag har undrat över.. Får dom verkligen betalt? Varför? Och hur mycket betalar hästmagasinen för att få intervjua ryttarrna?

På ett sätt känns det ju ganska rimligt, att man "köper deras tid", men på ett sätt känns det totalt osannolikt och onödigt. Varför ska tidningarna betala för att göra sitt jobb, istället för att få det att bli en win-win situation?!

Ryttarna tjänar ju på att få publicering, liksom tidningarna tjänar på att ha ryttarna i tidningen..

Hur skulle ni gjort om ni hade tidning? Betalat eller inte?

De tidningar jag har jobbat med har inte betalat för att göra reportage hos/med någon kändis.
Däremot kan de betala för bilder att publicera (som tidningen inte har tig själva), men inte för "besöket".

Det är ju inte bara bilderna man betalar för, det är bara den indirekta benämningen på det hela.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 714
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
617
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 103
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 358
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka