Tikar som är snyggare än andra

Trissa

Trådstartare
Eller? Jag upplever att min tik attraherar hanhundar mer än vad andra tikar gör. Senast häromdagen var det en hane som glatt lekte med en annan tik, men när min dök upp övergav han henne för att rida på min. (Vilket han självklart inte fick, och enligt ägaren normalt inte brukar göra.) Det här händer ofta, och är ibland lite tråkigt eftersom det inte blir någon lek, när det var tanken.
Luktar hon bättre? Är hon snyggare än de andra? ;) Hon fick en p-spruta i våras, så något löp är ju inte i närheten. Kommer det att ändras om hon kastreras?
 
Eller? Jag upplever att min tik attraherar hanhundar mer än vad andra tikar gör. Senast häromdagen var det en hane som glatt lekte med en annan tik, men när min dök upp övergav han henne för att rida på min. (Vilket han självklart inte fick, och enligt ägaren normalt inte brukar göra.) Det här händer ofta, och är ibland lite tråkigt eftersom det inte blir någon lek, när det var tanken.
Luktar hon bättre? Är hon snyggare än de andra? ;) Hon fick en p-spruta i våras, så något löp är ju inte i närheten. Kommer det att ändras om hon kastreras?

Har också en tik som hanar är mer intresserade av. Även nu som kastrerad är det fortfarande hon som blir uppvaktad mest, om inte den andra är i löp förstås.
Om det har med beteende eller lukt eller kroppshållning att göra, ingen aning!
 
Tinja verkar lukta gott för hanar. Varenda hanhund ska flörta :p
De skulle nog gärna vilja, men kommer aldrig så långt som att rida på henne. Hon säger ifrån rätt snabbt och lämnar inget utrymme för tolkning :devil:
 
Har också en tik som hanar är mer intresserade av. Även nu som kastrerad är det fortfarande hon som blir uppvaktad mest, om inte den andra är i löp förstås.
Om det har med beteende eller lukt eller kroppshållning att göra, ingen aning!
Då lär det ju inte vara hormoner i alla fall, om det inte ändrades efter kastreringen.
 
Tinja verkar lukta gott för hanar. Varenda hanhund ska flörta :p
De skulle nog gärna vilja, men kommer aldrig så långt som att rida på henne. Hon säger ifrån rätt snabbt och lämnar inget utrymme för tolkning :devil:
Min är alldeles för snäll, och säger tyvärr inte ifrån. Det får matten göra åt henne...
 
Har också en tik som hanar är mer intresserade av. Även nu som kastrerad är det fortfarande hon som blir uppvaktad mest, om inte den andra är i löp förstås.
Om det har med beteende eller lukt eller kroppshållning att göra, ingen aning!

Har också haft en sån kastrat och alla hanhundar var totalt efter henne, fastklistrad där bak och uppvakta och alla hanhundar ville ganska snart försöka sätta på henne ifall man inte hann bryta. Ingen annan tik i närheten var intressant såvida de inte löpte då men annars var alla alltid på henne.

Mest ironisk var att den donnan var totalt ointresserad av andra hundar och då menar jag alla hundar oavsett så det är en mycket bra fråga. Beteende kanske, hon sa aldrig ifrån utan försökte bara springa undan eller så ställde hon sig bara still, stelt och som "jaaha".. så kanske kan det tolkas som villighet..ingen aning.
 
Den kastrerade whippethanen som bor hos mig periodvis är en riktig pudding i andra hundars ögon! Han måste lukta fruktansvärt gott, för hanar brukar föredra honom framför löptikar tom :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 425
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 401
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 826
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp