Till er som har varmblodstravare: hur gammal var din travare när den vuxit färdigt i manken/höjden?

Siggisen03

Trådstartare
Är nyfiken då jag nyligen köpt en 5årig varmblodstravare :p han är rätt rejäl redan för att vara travare, 170 cm typ. Tror ni han kommer växa nåt mer?
 
Hur länge en häst växer beror både på ras och härstamning. Hästar från vissa blodslinjer utvecklas senare än andra och är inte färdigvuxna förrän vid 5-7 år.
De varmblodiga ridhästar som jag har fött upp växte tills de var 5,5 år, det sista som hände var att de breddade sig i bålen.
 
Mina har varit rätt klara när det är fem år på höjden iaf. Sen ändrar det sig kroppsmässigt hela tiden. Mamma mu är ett bra exempel hon var rätt klar på höjden som 3 åring men var inte helt färdig utvecklad i resterande delar av kroppen för ens som 5 åring. Dels blev hon stor och gänglig och var det länge innan hon satte massa istället.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 988
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 274
Senast: Wille
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 310
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 272
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp