Tilläggsregistrera annat förbund

Hippocampus

Trådstartare
Jag har en SWB-häst som jag vill "göra om" till en ISH-häst. Jag vet att även om jag registrerar henne i ISH nu kommer hon alltid på pappret vara en SWB och SWB kan ta åt sig äran om nu min häst skulle visa sådana talanger.

Jag har pratat med ISH och det kostar 35 euro att registrera där. De sa att de behövde passet men jag frågade inte mer på det men nu undrar jag, ska man verkligen skicka passet? En kopia?
Hur går det till att tilläggsregistrera, får hästen ett nummer i sitt pass eller vad sker? Tanken är att eventuella avkommor ska reggas i ISH också.

Eller ska man vänta på avkommorna och registrera in både sto och föl samtidigt i ISH? (hästen är inte dräktig).
 
Sv: Tilläggsregistrera annat förbund

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med dina frågor men vad vinner du på att regga henne som ISH?
 
Sv: Tilläggsregistrera annat förbund

slippa SWB (i framtiden för avkommorna) :D Slippa betala till ett förbund som jag inte kan stå för.
 
Sv: Tilläggsregistrera annat förbund

Jag har min häst tilläggsreggad i ASVH (och Hannover), båda förbunden har satt en stämpel och ett eget reg nummer i hennes originalpass från Oldenburg. Förfarandet är säkert likadant överallt gissar jag.
 
Sv: Tilläggsregistrera annat förbund

Vill man tilläggsregistrera sitt sto i Zangersheide (vilket är gratis) räcker det med kopior på alla viktiga sidor i passet.
 
Sv: Tilläggsregistrera annat förbund

Tänkte också föreslå det. Fölregistrering ligger sen på nästan exakt samma belopp som ASVH, dessutom får du använda "alla" gk hingstar i Europa.
 
Nu, bättre sent än aldrig, fyller jag i application. Det står "Has this animal been inspected by their stud book of origin? If yes, please supply details".

Är det bla 3 års test då? Eller menar de DNAtypning och att stammen är "recorded"? Ska maila men ni kanske vet här innan :D
 
Nu, bättre sent än aldrig, fyller jag i application. Det står "Has this animal been inspected by their stud book of origin? If yes, please supply details".

Är det bla 3 års test då? Eller menar de DNAtypning och att stammen är "recorded"? Ska maila men ni kanske vet här innan :D

"Inspected" tolkar jag som en officiell visning typ 3-årstest, ja.
 
Ska kolla med ASVH om de gör sånt, antar att någon måste skriva under papper så det blir giltigt också. Tyvärr har ASVH stängt på eftermiddagarna.
 
Men om du drar en kopia på originalet och sedan skriver ett följebrev där du fritt översätter så tror jag det räcker. Du kan ju hänvisa till blup.se så att de kan se att siffrorna överensstämmer med kopian du skickar, så de ser att du inte fyllt i papperet på egen hand. ;)
 
Man kan inte höja 2 poäng på allt då på den egenskrivna lappen? ;)

Jag visade ju förra året då det ingick linjär bedömning också...
Jag måste nog maila till irländarna igen.
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 534
Senast: Masse
·
Avel Hej, Vi börjar runda ner valet av hingst till vårat hannoveraner sto till antingen 2020 eller 2021. När man är inne på tex. Lövsta och...
Svar
4
· Visningar
1 307
Senast: Långnos
·
Hästmänniskan Får man ens det eller är det samma regler som med pass att det ska finnas innan? Hästen måste ju tilläggsregistreras inom 30 dagar så...
Svar
16
· Visningar
4 327
Hästmänniskan Jag ska tilläggsregistrera en import utan stam. Passet ska alltså in till SH. Sen har jag två val: 1) Id-kolla häst mot pass, fyll i...
Svar
15
· Visningar
1 967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp