Tillbehör till hamburgare?

Surdegsbröd, äggfri orginal Mayo, halloumi istället för vanligt kött, gul lök, en tomatskiva, salladsblad :)
 
Jag gör alltid egna bönburgare!

Har glutenfritt bröd, isbergssallad, gurkskivor, rå rödlök, mexicanadressing och aioli :love:
 
Tänkte köpt häromdagen men tvekade och är ämnet ändå uppe så kan jag passa på att fråga.

Veggoburgarna man kan köpa färdiga i frysdisken i butik, är dom goda? :)
Såg det fanns 1-3 olika kanske.
Har inte tänkt göra egna till en början utan vill se om familjen tycker om dom.
 
Var får ni tag i briochebröd? Bakar ni själva eller kan man köpa vettiga någonstans?

Willys (Garant) har. Tycker dom är goda men å andra sidan har jag aldrig smakat hemmagjorda så kan inte säga vad skillnaden skulle vara.
 
Tänkte köpt häromdagen men tvekade och är ämnet ändå uppe så kan jag passa på att fråga.

Veggoburgarna man kan köpa färdiga i frysdisken i butik, är dom goda? :)
Såg det fanns 1-3 olika kanske.
Har inte tänkt göra egna till en början utan vill se om familjen tycker om dom.

Det finns ju som du säger många olika, så det går inte att säga generellt om de är goda eller inte.
Men jag brukar köpa Anamma, jag tycker de är goda :up:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Tänkte köpt häromdagen men tvekade och är ämnet ändå uppe så kan jag passa på att fråga.

Veggoburgarna man kan köpa färdiga i frysdisken i butik, är dom goda? :)
Såg det fanns 1-3 olika kanske.
Har inte tänkt göra egna till en början utan vill se om familjen tycker om dom.

Anamma är som sagt goda. Hälsans kök helt okej de också. Brukar köpa Anamma själv jag.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Tänkte köpt häromdagen men tvekade och är ämnet ändå uppe så kan jag passa på att fråga.

Veggoburgarna man kan köpa färdiga i frysdisken i butik, är dom goda? :)
Såg det fanns 1-3 olika kanske.
Har inte tänkt göra egna till en början utan vill se om familjen tycker om dom.
Ja! :D fast Jag väljer typ Quorn, anamma eller liknande isf men om man gillar det eller inte beror ju på om man klarar av något som vill vara något det inte är så att säga. De är ju lite köttiga men de stämmer ju inte överens med smaken och konsistensen på köttburgare.

Vet inte om det finns burgare på ingredienser som linser eller bönor men dessa är inte aktuella här. Det mesta jag smakar som är färdigt och gjort på mjöliga ingredienser smakar inget vidare. Konsistensen blir ganska otäck. Då skulle jag hellre välja antingen gjort på soja som ska likna kött eller bara ren halloumi, portabello eller liknande.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Det finns ju som du säger många olika, så det går inte att säga generellt om de är goda eller inte.
Men jag brukar köpa Anamma, jag tycker de är goda :up:

Anamma är som sagt goda. Hälsans kök helt okej de också. Brukar köpa Anamma själv jag.

+ @Amha

Tack för tipsen!
Har ni smakat dom här?
gronsaksbullar-450g-findus-1.jpg


Är det liknande smak lär jag älska burgarna :D :d
 
+ @Amha

Tack för tipsen!
Har ni smakat dom här?
gronsaksbullar-450g-findus-1.jpg


Är det liknande smak lär jag älska burgarna :D :d
Quorn och anamma är ju inte riktigt grönsaker i. Däremot har jag smakat något som hette grönsakspuckar som var helt ok. Det var lite bitar av blomkål och sånt i vilket jag uppskattar. Inte bara en möjlig röra liksom. Dessa borde man ju kunna använda i burgare om du bara anpassar tillbehören efter det. Fördelen med de som säljs som hamburgarvariant lätt matchar med "vanliga" ingredienser då de är gjorda för att smaka ungefär som kött.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Rå lök och smakrik ost så är jag nöjd. Gärna dijonsenap. Ja, och burgare stekta max medium rare.
 
Quorn och anamma är ju inte riktigt grönsaker i. Däremot har jag smakat något som hette grönsakspuckar som var helt ok. Det var lite bitar av blomkål och sånt i vilket jag uppskattar. Inte bara en möjlig röra liksom. Dessa borde man ju kunna använda i burgare om du bara anpassar tillbehören efter det. Fördelen med de som säljs som hamburgarvariant lätt matchar med "vanliga" ingredienser då de är gjorda för att smaka ungefär som kött.

Quorn har jag ätit förr så smaken där har jag koll på :)
Grönsakspuckar låter som något barnen skulle våga testa så ska ta en titt efter dom :)
Tror jag såg morotsburgare eller liknande och det kan också vara ett alternativ.
 
+ @Amha

Tack för tipsen!
Har ni smakat dom här?
gronsaksbullar-450g-findus-1.jpg


Är det liknande smak lär jag älska burgarna :D :d

Jag har inte smakat just de där, men Anamma-burgarna är inte alls "grönsakiga" så de smakar nog rätt olika.
Såg att du frågade om morotsbiffar också, om det är de jag tänker på åt jag dem ofta förr. De har en helt annan smak och konsistens än anamma, mjukare och sötare. De är nog rätt "barnvänliga". Supergoda med couscous med massa grönsaker i och en kall creme fraiche- eller gräddfilsås iallafall :d Borde kunna funka som burgare också om man gillar konsistensen.
 
Jag har friscobröd, hamburgerdressing (gärna den med peppar), BBQ-sås honey/chipotle, tomat, gurka, ost, picklad rödlök. :d
 
Tänkte köpt häromdagen men tvekade och är ämnet ändå uppe så kan jag passa på att fråga.

Veggoburgarna man kan köpa färdiga i frysdisken i butik, är dom goda? :)
Såg det fanns 1-3 olika kanske.
Har inte tänkt göra egna till en början utan vill se om familjen tycker om dom.

Jag gör egna bönburgare. En karl på jobbet har fått smaka (köttätare deluxe..) och blev väldigt positivt överraskad :)
 
Bakar eget bröd. Till burgaren maler jag högrev och finhackar entrecote, så blir den luftig och "köttig". Lök som bryns och sen får sjuda länge är gott på! Lite senap och en skiva bifftomat. Mer behövs inte :d
 

Liknande trådar

Mat Ja, vad är din comfort food? Det man äter när man är lite ruggig, behöver muntras upp, eller bara vill trösta sig och må bra. Mina...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 859
Tjatter Tyckte att det behövdes en sådan. Vad ska ni äta? Pyntar ni på något speciellt sätt hemma? Vad ska ni göra? Vad ska ni ha på er? Hur...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
9 964
Senast: Habina
·
Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 186
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 419
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp