Tillbehör till hamburgare?

Ja att det finns ett äckligt helfabrikat är ju inte direkt ovanligt :) Finns ju färdig "guacamole" att köpa som innehåller 1,5 % avokado :laugh:

Det lustiga ar ju att "Amerikansk Hamburgerdressing" bara finns i Sverige och inga helfabrikat alls, pa det temat, finns har.

Det skulle jag säga stämmer fortfarande. (SAOL håller med oss).

Tack! Jag borjade tro att jag missat nagot vesantligt.:p
 
Det lustiga ar ju att "Amerikansk Hamburgerdressing" bara finns i Sverige och inga helfabrikat alls, pa det temat, finns har.



Tack! Jag borjade tro att jag missat nagot vesantligt.:p
Tycker fler maträtter/tillbehör som låter som så typiskt ett annat land eller stad och så är det i själva verket inget i det landet/staden som öht äter det eller knappt hört talas om.

Ta tex bostongurka. Är väl ingen i Boston som äter det? Men mycket vanligt tillbehör i Sverige.

Ang macka vs smörgås så var det min mamma och jag som började skilja mellan macka och en smörgås. Så lättare att veta om det ska vara på den och dubbel. Med varm choklad eller te när jag var liten. Så känns helt fel att säga macka om en smörgås nu :p
 
Boston gurka ar ocksa Svenskt och finns bara i Sverige.:p
Har finns en liknande relish, (och synonymer pa "relish" ar sas, salsa, dressing, eller condiment) pa gurkhyllan som normalt heter "sweet relish" och ofta serveras till varmkorv.:D
 
Jag blev så vansinnigt sugen på att göra hamburgare hemma, men behöver lite inspiration.
Vad har ni på hamburgaren? Vad har ni vid sidan om? Vilket bröd vill ni ha?

Tpfh :D

Baka eget bröd! Googla ”världens godaste hamburgerbröd” :D och sen är det första träffen som dyker upp!
Sallat, tomat, cheddarost, saltgurka, tryffelaioli och karamelliserad lök på :love::d
 
Jag blev så vansinnigt sugen på att göra hamburgare hemma, men behöver lite inspiration.
Vad har ni på hamburgaren? Vad har ni vid sidan om? Vilket bröd vill ni ha?

Tpfh :D
Jag gör egna hamburgare med vitlök, paprikapulver, oregano och spiskummin.

Till det majs, avokado, rödlök och creme fraiche med lime i!
 
Jag blev så vansinnigt sugen på att göra hamburgare hemma, men behöver lite inspiration.
Vad har ni på hamburgaren? Vad har ni vid sidan om? Vilket bröd vill ni ha?

Tpfh :D
Nu blev jag sugen på hamburgare! :arghh: Har varken bröd, sallad, tomater eller ananas hemma, får se om jag fortfarande är sugen i morgon och isf åka och handla. :cautious:
 
Picklad(!) rödlök på hamburgaren är ett måste hemma hos oss. Övriga pålägg brukar variera.

Till hamburgaren friterar vi egna pommes (så smalt strimlade som möjligt, typ, för att få krispig och lyxig effekt) och dessa ska friteras ihop med vitkål. Friterad vitkål som också är finstrimlat. Krydda det och ni har det godaste tillbehöret som existerar. Det vattnas i munnen bara jag tänker på det :D
 
Testade gurkmajonäs sist jag åt burgare och killen som sålde den sa att nu blir du riktigt kladdig ..och det blev jag men det var gott .Hade även rå lök derssing ketchup senap på
 
Baka eget bröd! Googla ”världens godaste hamburgerbröd” :D och sen är det första träffen som dyker upp!
Sallat, tomat, cheddarost, saltgurka, tryffelaioli och karamelliserad lök på :love::d
Är det detta recept?
2,5 DL VATTEN
0,5 DL MJÖLK
1/4 PKT JÄST
2 MSK STRÖSOCKER
2 TSK SALT
1 MEDELSTORT ÄGG
40 G SMÖR (CA 2 MSK)
525 G VETEMJÖL SPECIAL (CA 8,5 DL)
 

Liknande trådar

Mat Ja, vad är din comfort food? Det man äter när man är lite ruggig, behöver muntras upp, eller bara vill trösta sig och må bra. Mina...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 727
Tjatter Tyckte att det behövdes en sådan. Vad ska ni äta? Pyntar ni på något speciellt sätt hemma? Vad ska ni göra? Vad ska ni ha på er? Hur...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
9 795
Senast: Habina
·
Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 130
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
Svar
15
· Visningar
425
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp