Tillbehör till hamburgare?

Crossline

Trådstartare
Jag blev så vansinnigt sugen på att göra hamburgare hemma, men behöver lite inspiration.
Vad har ni på hamburgaren? Vad har ni vid sidan om? Vilket bröd vill ni ha?

Tpfh :D
 
Max friscobröd! Finns inget godare :love:
På har jag fejkcheddar, hamburgerdressing och rostad lök. Eventuellt bostongurka.
Och till antingen grönsaksstavar (flera färger på paprika, morötter, nåt mer kanske) men helst såna där "pommes" som är som galler typ, med lite bbq-kryddning.
Nu blev jag nästan hungrig :d
 
Vad har ni på hamburgaren?
Max Dressing, gurka, sallad, cheddar ost, ketchup, bacon och ibland stekt ägg och/eller tzatziki

Vad har ni vid sidan om?
Hemmagjorda pommes av vanlig potatis och sötpotatis

Vilket bröd vill ni ha?
Frisco bröd eller brioche bröd
 
Stekt ägg, picklad rödlök, ost som smält på burgaren.
Med pommes helst sötpotatis. Sen dressing i tusen olika former alltid ketchup.

Frisco bröd!
 
Jag brukar baka eget bröd :) blir godast så.

Sen är det lagom med dressing, sallad och lite ketchup på, övriga grönsaker får vara bredvid om man nu måste ha ;).
Pommes är obligatoriskt :D friterad eller i ugn spelar ingen roll så länge man antingen har bea eller bbqsås till :p.

Jag brukar sen också göra väldigt små hamburgare så man kan äta 2st och kanske variera vad man har på istället för att ha en stor som man blir mätt på efter hälften.
 
Grillar egna burgare gjorda på köttfärs, inga färdiga puckar. Till det så har jag bacon, ost, rå lök, sallad, tomat, en tunn grillad skiva ananas, hemrörd dressing och bröd som värmts på grillen så det är varmt och lite frasigt. :d
 
Grillar egna burgare gjorda på köttfärs, inga färdiga puckar. Till det så har jag bacon, ost, rå lök, sallad, tomat, en tunn grillad skiva ananas, hemrörd dressing och bröd som värmts på grillen så det är varmt och lite frasigt. :d

Det later gott. :)

Har har en burgare INTE nagon speciell dressing ... man har mayonnaise och ketchup/senap efter smak ... kanske boston gurka ocksa. "A given" ar ra lok, sallad, tomat, "pickles" (dill gurka, nastan som salt gurka) ost om man vill ha en cheeseburger ... och fries, sa klart.
Vanliga tillagg ar bacon, avacado och/eller svamp.

Vad vi inte har i Amerika ar "Amerikansk hamburgerdressing" Har har vi vanlig mayonnaise pa vara burgare ... och ingen har hort talas om den "Amerikanska" hamburger dressingen.:p
 
Frisco- eller Brooklynbröd, jalapeñodressing, rå lök, färsk tomat, saltgurka, majonnäs. Ibland ett salladsblad. Till det har vi kroketter och ketchup :D
 
Citygross bröd, högrevsburgare premium från dalsjöfors, Max färdiga originaldressing, hackad isbergssallad, tomat, ev lök. Med hemmagjorda friterade pommes, coleslow, hemmagjord "mc feast" dipp. Typ de!
 
Briochebröd, Max dressing, cheddarost. Kanske bacon eller lite sallad. Bredvid har jag gärna coleslaw eller picklad rödlök. Gör du egna biffar, prova smaksätt med cider.
 
Jag har gärna ett stekt ägg på min hamburgare förutom tomat, gurka, ost, ketchup och felix hambugerdressing. Ibland varierar vi med stekta champinjoner eller guacamole. Aldrig något sidotillbehör.

Bröd har vi provat de olika som finns, men landar alltid tillbaka på korvbrödsbagarens. Inte för att de är supergoda utan för att de andra är sämre, särskilt brioche är :yuck: enligt mig. Smakar alldeles för mycket söt bulle för att göra hamburgare på.
 
Det later gott. :)

Har har en burgare INTE nagon speciell dressing ... man har mayonnaise och ketchup/senap efter smak ... kanske boston gurka ocksa. "A given" ar ra lok, sallad, tomat, "pickles" (dill gurka, nastan som salt gurka) ost om man vill ha en cheeseburger ... och fries, sa klart.
Vanliga tillagg ar bacon, avacado och/eller svamp.

Vad vi inte har i Amerika ar "Amerikansk hamburgerdressing" Har har vi vanlig mayonnaise pa vara burgare ... och ingen har hort talas om den "Amerikanska" hamburger dressingen.:p
Har ni inte hört talas om McDonalds i USA? De har ju typ amerikansk hamburgerdressing på sina burgare, inte majonnäs.
 
Inget bröd. Ägg, majonnäs, bacon, sallad, avocado, ost, gärna Västerbottens. Coleslaw vid sidan om? Halloumi stavar? :) gör hamburgarna av älgfärs.
 
Jag blev så vansinnigt sugen på att göra hamburgare hemma, men behöver lite inspiration.
Vad har ni på hamburgaren? Vad har ni vid sidan om? Vilket bröd vill ni ha?

Tpfh :D

Gör egna hamburgare/biffar med traditionella italienska smaker, surdegsbröd som är uppvärmt, sen på med dressing, ketchup, ost, bacon, tomat, sallad och picklad rödlök, ljuvligt! :love:
 
Frisco bröd. Pommes på sidan av (dippar gärna dom i Max Green & garlic dipp). På hamburgaren (jag brukar köpa Max deli fresh kyckling hamburgare) blir det ketchup på varje brödskivorna insida, på med hamburgaren på botten, sen senap, hamburgerdressing och massa rå lök, oftast röd. Ibland nån skiva färsk gurka.
 

Liknande trådar

Tjatter Tyckte att det behövdes en sådan. Vad ska ni äta? Pyntar ni på något speciellt sätt hemma? Vad ska ni göra? Vad ska ni ha på er? Hur...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
9 791
Senast: Habina
·
Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 129
Hemmet Någon som har en längre duschvägg med halvfrostat glas som vill visa hur det ser ut i badrummet? Behöver lite inspiration. Har bestämt...
Svar
0
· Visningar
202
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp