Fast "Amerikansk Hamburgerdressing" pa tub och flaska (den enda jag smakat) ar mycket sotare ... och smaklosare, an "burger sas" har i USA.
Ja att det finns ett äckligt helfabrikat är ju inte direkt ovanligt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast "Amerikansk Hamburgerdressing" pa tub och flaska (den enda jag smakat) ar mycket sotare ... och smaklosare, an "burger sas" har i USA.
En macka och smörgås är synonymer, är det två skivor bröd kallar då iaf jag den för dubbel.Jag tycker en smörgås är det du beskriver, och en macka är öppen. Så använder iallafall jag orden, och jag tror det även är så folk runt mig använder dem![]()
Ja att det finns ett äckligt helfabrikat är ju inte direkt ovanligtFinns ju färdig "guacamole" att köpa som innehåller 1,5 % avokado
![]()
Det skulle jag säga stämmer fortfarande. (SAOL håller med oss).
Tycker fler maträtter/tillbehör som låter som så typiskt ett annat land eller stad och så är det i själva verket inget i det landet/staden som öht äter det eller knappt hört talas om.Det lustiga ar ju att "Amerikansk Hamburgerdressing" bara finns i Sverige och inga helfabrikat alls, pa det temat, finns har.
Tack! Jag borjade tro att jag missat nagot vesantligt.![]()
Jag blev så vansinnigt sugen på att göra hamburgare hemma, men behöver lite inspiration.
Vad har ni på hamburgaren? Vad har ni vid sidan om? Vilket bröd vill ni ha?
Tpfh![]()
Jag gör egna hamburgare med vitlök, paprikapulver, oregano och spiskummin.Jag blev så vansinnigt sugen på att göra hamburgare hemma, men behöver lite inspiration.
Tpfh![]()
Nu blev jag sugen på hamburgare!Jag blev så vansinnigt sugen på att göra hamburgare hemma, men behöver lite inspiration.
Tpfh![]()
Är det detta recept?Baka eget bröd! Googla ”världens godaste hamburgerbröd”och sen är det första träffen som dyker upp!
Sallat, tomat, cheddarost, saltgurka, tryffelaioli och karamelliserad lök på![]()
Är det detta recept?
2,5 DL VATTEN
0,5 DL MJÖLK
1/4 PKT JÄST
2 MSK STRÖSOCKER
2 TSK SALT
1 MEDELSTORT ÄGG
40 G SMÖR (CA 2 MSK)
525 G VETEMJÖL SPECIAL (CA 8,5 DL)