Tillbehör till sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Excellent
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 985
E

Excellent

Jag rider en häst vars sadel jag absolut inte kommer överens med.... Jag får så förbaskat ont i sittbenen!:cry: Har aldrig haft sådana bekymmer tidigare (mer än kortvarigt efter ett långt riduppehåll). Så nu undrar jag - finns det någon typ av pads som man kan lägga ovanpå sadeln? Vet att det finns att köpa till cykelasadlar men har inte sett det på hästsadlar. Har tittat lite på fårskinn som man kan lägga på för värmens skull och det blir säkert bättre, men det borde bli jäkligt varmt till sommaren.... :confused:

Eller går det att göra ngt åt sadeln? Fattar inte vad som är fel, har som sagt inte haft problemet med någon annan sadel... Det bästa vore om det fanns någon pad, för det är ju inte min sadel....

Sv: Tillbehör till sadel

Det finns en sorts gelpad man kan köpa för att underlätta.
Har ingen men ridit en kompis häst vars sadel har en sådan och det känns helt ok. :)

Tror att hennes kommer från Börjes eller EKO...

Åh, tackar för tips! Den var ju inte "tok-dyr" heller!:)

Jag har köpt till vintern nu en fårskinnsrumpvärmare, väääldigt mjuk och skönt och ser bättre ut på min bruna sadel än en sån där gelsits.

Kanske annars de ett alternativ om inte du gillar gelpadden, jag tycker dne blir lite glumpig på sadeln..

men smaken är som baken *le*

Jag funderade på en sådan, men jag tänkte kolla om det fanns någon variant som inte är varm eftersom jag ju har samma problem på sommaren.... Men man vet ju aldrig vad tomten kan komma med, så jag kanske får en för sommar och en för vinterbruk! :) Hoppas kan man ju alltid....

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag vet att det finns x antal trådar om sadlar. Men jag vill höra era åsikter om min häst/sadel. Jag är av naturen väldigt nojig... 2
Svar
22
· Visningar
2 423
Senast: caballus
·
Utrustning velar lite fram och tillbaka nu, har en sadel utprovad med liten kilpadd i höstas, kiropraktikern som behandlat hästen säger att det...
Svar
7
· Visningar
1 387
Senast: Buck
·
Utrustning bates sadeln är för svängd nu, vill ta ut en sadelutprovare men då de flesta häromkring är ganska låsta till sina egna märken så vill...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: Buck
·
Utrustning På min häst åker sadlar bak. Han har liksom inget som "håller dem kvar" och känslan man får är att han "springer ur" dem. Han får aldrig... 2
Svar
33
· Visningar
4 407
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilken färg?
  • Svensk Politik 4
  • Att lämna i smyg

Hund, Katt, Andra Djur