Bukefalos 28 år!

Tillbringat kvällen på djursjukhuset..

Fibusen

Trådstartare
Ja,usch vilken dag (kväll) det vart igår...Var ut på sista promenaden,var runt 21,00 kanske,släpper loss hunden så han får springa lite lös,brukar aldrig ha han lös ute när jag är ute själv,men nu var sambon med ut,så han fick rejsa av sig de sista 100 meterna,då han fick damp...

Han går först fint fot,sen får han damp som sagt,och springer fram och tillbaka,sen helt plötsligt så tar det tvärstopp,och han skriker rakt ut! Och han är en sån som aldrig säger ett ord,oavsett hur ont han har,så jag fick panik,och såg att det låg en pinne (stock)i diket som hade vuxits över med massa gräs,jag stannar,och bara börjar panikgrina,och hyperventilera,sambon springer ner på åkern och hämtar alfonz (hunden),då han bara ligger och skriker,när han flyttat på hunden så ser jag hur mycket blod det ligger där han låg,jag springer till sambon,och han står och håller i alfonz,och jag ser att det forsar blod ur munnen,sambon är helt nerblodad på hela händerna och jackan,och vi tar och rusar hem,tur som det var så var det bara ca 4 minuter hem....

blodet börjart avta,men det droppar fortfarande,men det rinner iallafall inte mer,bär in alfonz i badrummet,han kan inte stödja på höger fram knappt alls,torkar bort blodet,och tvättar bort lite av det som hunnit torkat,för att överhuvudtaget kunna se VART ifrån han blöder...Två hack i hakan,en litet på halsen,aldeles brevid strupen,och sen hade en pinne gått IGENOM tungan,så han hade hål rakt igenom,och det rann blod därifrån,så antagligen så var det därifrån han blödde så kraftigt,men tur som det är så drar ju tungan ihop sig rätt fort,så efter 5 minuter så hade han nästan slutat blöda,men var trött,seg och kunde knappt stödja på benet...sambon försöker ringa till djursjukhuset,men fortfarande inget svar..Dom hade jour då,och fullt upp sa dom på telefonen,så vi hade inte tid,utan åkte in iallafall....

Var dom längsta 20 minuterna i mitt liv,alfonz vart tröttare och benet svällde upp,väl framme så kollade dom igenom han lite fort,sa att han antagligen inte behövde få nått extra blod,och att benet antagligen var en stukning,,Vid det här läget så hade han slutat att blöda iallafall..

Vi fick sätta oss att vänta eftersom dem hade mera akutfall,bla en som låg i narkosen,så det var bråttom med den hunden..

Väntade och väntade,tillslut så kom det en veterinär,kollade munnen,halsen,andningen,kände på benet,allt var bra,så vi fick åka hem,efftersom dom hade fullt upp med den andra hunden,och att det inte var nån ide att sitta där och vänta,så vi fick tid tills 11 idag,så vi kan kolla benet riktigt,men igår kväll så gick han på det iallafall,och nu på morgonen så haltar han knappt,så jag är så glad att det gick bra,men fy tusan vad otäckt det var!!!!


Känner mig som en dålig matte,han brukar aldrig få gå lös,och sen när han får det så gör han illa sig..Om jag inte hade släppt lös han,så hade det inte hänt...
 
Sv: Tillbringat kvällen på djursjukhuset..

Olyckor händer o tungor läker bra.
Att det kan hända saker får inte bli en anledning att aldrig ha en hund lös.
PL
 
Sv: Tillbringat kvällen på djursjukhuset..

uscha..lille skrutten då:( men vilken tur att det gick bra iaf
fast nån dålig matte är du ju inte för att du låter hunden få vara hund och busa och ha roligt.. olyckor händer.. och du tog ju ditt ansvar och körde in voffsen till vetten:bow:

krya på sig till vovven
 
Sv: Tillbringat kvällen på djursjukhuset..

Usch ja,det var ju så himla otäkt innan man såg vartifrån han blödde...Först så trodde jag att han hade spetsat ögat eller nått,eller fått in en pinne rakt igenom kroppen.. Man tänker ju på det värsta,och det är helt otroligt igentligen HUR mycket man hinner tänka på de där få sekunderna från han skrek tills jag var hos han...

Och vilken styrka man får när man hamnar i en "krissituation",bar han hem,och upp för alla 3 trappor,utan problem.. annars så orkar man knappt bära han upp för en trappa...
 
Sv: Tillbringat kvällen på djursjukhuset..

Olyckor händer o tungor läker bra.
Att det kan hända saker får inte bli en anledning att aldrig ha en hund lös.
PL

Så mycket klokt sagt på så få ord :bow:.

Till TS:

Hoppas att han är bättre nu. Tycker nog att du tvärtom är en bra ägare som har din hund lös i alla fall då och då och jag hoppas att du fortsätter med det och kanske har honom ännu mer lös så fort det går.

Mvh

Tora
 
Sv: Tillbringat kvällen på djursjukhuset..

Mer lös är lite svårt,då vi bor lite tokigt, (lägenhetsområde),men igår så fick han springa av sig lite på en grusväg,och det är bra sikt där,så där ser man om det kommer nån/nått långt bort,och vi har tränat MYCKET inkallning,men endå så är det inte ofta han är lös,pga att det vistas mycket folk och andra hundar/katter där,och jag vill inte att det ska hända nått,även om min hund lyssnar så vet man aldrig...Tycker att det är mitt ansvar att se till att ha min hund kopplad i sådan situation som vi bor i..

Dock så brukar vi åka iväg till ett inhägnat område där vi brukar träna och busa,men som sagt,inte ofta alls hemma på hemmaplan..

mattes lilla gris! http://i70.photobucket.com/albums/i94/s-flickan/DSCN0372.jpg?t=1179122953
 
Senast ändrad:
Sv: Tillbringat kvällen på djursjukhuset..

Jag har tränat mina vovvar att när det är mörkt ute så får de springa på gångvägen och inte ned i diket/över åkern. Vi har en speciell upplyst gångväg (grus) som vi går kvällstid. När de bara springer på gångvägen så känner jag mig trygg när det är mörkt ute.
 

Liknande trådar

Hundhälsa ...som vår hund? "Kort" sammamfattning: Åker in med hunden till djursjukhuset och det visar sig vara akut livmoderinflammation och...
Svar
0
· Visningar
687
Senast: JosephineR
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 668
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 712
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 629
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp