Tillsätta olja i maten?

FrauleinLeo, det är visserligen inte Flokes rättmätiga uppfödare, men jag köpte honom utav henne. Jag vet att det inte är en utav dina favoriter, det är en viss dam från Ölandet :) jag tycker hon är dunderhärlig på många vis, men inom hundägandet kommer vi kanske inte överens om alldeles för mycket. Jag anser att hennes hundar är feta, men vad har jag att komma med som äger min första corgi?

Det ska bli intressant att se vad domaren säger på nästa utställning den 4 november :)

Sedan är det ju faktiskt så också, att om Floke skulle se ut som sina kompisar på Öland, så skulle han inte orka med en hel dag i stallet. För mig är det viktigt att han med lätthet ska kunna följa med på en ridtur, och då kan han ju inte bära på en massa extrakilon.
Var idag och köpte lite "hamburgare" från Fodax. Passade perfekt i brödlådan i frysen och får bli den lilla extra biten i maten ;) nom nom!
 
FrauleinLeo, det är visserligen inte Flokes rättmätiga uppfödare, men jag köpte honom utav henne. Jag vet att det inte är en utav dina favoriter, det är en viss dam från Ölandet :) jag tycker hon är dunderhärlig på många vis, men inom hundägandet kommer vi kanske inte överens om alldeles för mycket. Jag anser att hennes hundar är feta, men vad har jag att komma med som äger min första corgi?

Det ska bli intressant att se vad domaren säger på nästa utställning den 4 november :)

Sedan är det ju faktiskt så också, att om Floke skulle se ut som sina kompisar på Öland, så skulle han inte orka med en hel dag i stallet. För mig är det viktigt att han med lätthet ska kunna följa med på en ridtur, och då kan han ju inte bära på en massa extrakilon.
Var idag och köpte lite "hamburgare" från Fodax. Passade perfekt i brödlådan i frysen och får bli den lilla extra biten i maten ;) nom nom!

Åh jösses, helt korrekt att det inte är en av mina favoriter. Hon och jag är i princip aldrig överens och hon är uttryckligen emot alla former av aktiviteter som "hunden inte är gjord för". Märklig åsikt, eftersom jag aldrig sett henne valla något med sina hundar...

Jag har också min första corgi och har gång på gång påpekat problemet med feta hundar, men det får man ju tyvärr inget gehör för från uppfödarnas sida. Blir även oerhört trött på att se videos med alldeles för tjocka corgis delas runt med kommentarerna "gud så söt" och liknande. Tycker jag sett en skaplig ökning av rasintresserade som bara kikat på lite videos och sen frågar om "rasen", har mao inte ens googlat... :meh:
 
Haha jodå! Hennes hundar är ute och vallar grannens kor varje dag! :D
Men som sagt, jag älskar den tanten och tycker hon är döhäftig, vi har väldigt kul ihop, men jag tar hennes råd om hur jag bör ha Floke med en nypa salt :) jag vet ju att han mår bra och trivs, men det är ju klart att det ibland gör ont att höra att man inte är en bra hundägare som ser till hundens bästa. Även fast jag innerst inne vet ju att jag gör det :) Floke är bäst, och blir behandlad därefter! :love:

Och feta corgis. Ja. Hjälp. De amerikanska är nästan alltid värst. Får en klump i magen varje gång jag ser en överfet corgi, som dessutom ibland till och med förlöjligas på grund utav att den är fet!
Var ett par som hälsade på Floke på stan och sa direkt att "en sån ska vi ha", men när jag frågade vad de skulle ha hunden till så ville de ha en figur som låg på soffan hela dagarna medan de var i skolan. Inte direkt ett liv för en corgi, ansåg ju jag då.
 
Åh jösses, helt korrekt att det inte är en av mina favoriter. Hon och jag är i princip aldrig överens och hon är uttryckligen emot alla former av aktiviteter som "hunden inte är gjord för". Märklig åsikt, eftersom jag aldrig sett henne valla något med sina hundar...

Jag har också min första corgi och har gång på gång påpekat problemet med feta hundar, men det får man ju tyvärr inget gehör för från uppfödarnas sida. Blir även oerhört trött på att se videos med alldeles för tjocka corgis delas runt med kommentarerna "gud så söt" och liknande. Tycker jag sett en skaplig ökning av rasintresserade som bara kikat på lite videos och sen frågar om "rasen", har mao inte ens googlat... :meh:

Jag håller med dig rakt av, inte min favorit heller:meh:

Jag tycker de ska ha midja och vara smärta. Det tar flera år innan de uppnått full massa, men det ska vara en smidig hund. @Joelina kolla runt efter hundar du gillar i typen och hull och jämför med din egen. Min är slank och fick beröm för bra hull av uppfödaren. De ska inte vara runda, det ska inga hundar. Kör på som du gör och du har en glad hund som troligen håller och lever längre än en limpa.
 
Senast ändrad:
Haha jodå! Hennes hundar är ute och vallar grannens kor varje dag! :D
Men som sagt, jag älskar den tanten och tycker hon är döhäftig, vi har väldigt kul ihop, men jag tar hennes råd om hur jag bör ha Floke med en nypa salt :) jag vet ju att han mår bra och trivs, men det är ju klart att det ibland gör ont att höra att man inte är en bra hundägare som ser till hundens bästa. Även fast jag innerst inne vet ju att jag gör det :) Floke är bäst, och blir behandlad därefter! :love:

Och feta corgis. Ja. Hjälp. De amerikanska är nästan alltid värst. Får en klump i magen varje gång jag ser en överfet corgi, som dessutom ibland till och med förlöjligas på grund utav att den är fet!
Var ett par som hälsade på Floke på stan och sa direkt att "en sån ska vi ha", men när jag frågade vad de skulle ha hunden till så ville de ha en figur som låg på soffan hela dagarna medan de var i skolan. Inte direkt ett liv för en corgi, ansåg ju jag då.

Hon är säkert härlig som person annars, men våra syner på hundar går verkligen inte ihop. Blir sjukligt trött på hennes ständiga provokationer också, och vet ju att hon varit sjukligt otrevlig mot min egen uppfödare. Det ger tyvärr ingen önskan till att försöka lära känna henne något närmare.

Jag är själv väldigt restriktiv med vilka jag föreslår corgi till, om någon letar ny ras. Sambon också, som absolut inte är hundvan sedan innan, har själv sagt att han aldrig skulle föreslå corgi till någon som bara vill ha en sällskapshund.
 
Jag håller med dig rakt av, inte min favorit heller:meh:

Jag tycker de ska ha midja och vara smärta. Det tar flera år innan de uppnått full massa, men det ska vara en smidig hund. @Joelina kolla runt efter hundar du gillar i typen och hull och jämför med din egen. Min är slank och fick beröm för bra hull av uppfödaren. De ska inte vara runda, det ska inga hundar. Kör på som du gör och du har en glad hind som troligen håller och lever längre än en limpa.

Din uppfödare gillar jag också. Inbillar mig att de som också har/har haft brukshundar har större koll på aktiviteter, mentalitet och hälsa än de som bara vänstervarvar sina corgis. Tycker Rutan är superfin!
 
Din uppfödare gillar jag också. Inbillar mig att de som också har/har haft brukshundar har större koll på aktiviteter, mentalitet och hälsa än de som bara vänstervarvar sina corgis. Tycker Rutan är superfin!

Japp, har schäfrar som tränas. Jag gillar synen på hundarna, och uppfödaren är gulligast i världen:D :love:
 
Jag förstår hur du resonerar, FrauleinLeo!

Men vad är det för fin corgi du har då, Hyacinth? :) blev genast nyfiken!

Jag kommer nog tyvärr inte att köpa en corgi igen, nästa hund blir nog en schäfer eller en engelsk staff! :) men det får dröja något år eller två :)
 
Jag förstår hur du resonerar, FrauleinLeo!

Men vad är det för fin corgi du har då, Hyacinth? :) blev genast nyfiken!

Jag kommer nog tyvärr inte att köpa en corgi igen, nästa hund blir nog en schäfer eller en engelsk staff! :) men det får dröja något år eller två :)

Skickar PM:)
 
Tack, vad skönt att du säger så! Jag har inte lyckats lära honom att stå, så jag har svårt att ta en bild i profil och lägga upp för att visa... Hehe! Men jag får väl träna lite på det!
 
Tack, vad skönt att du säger så! Jag har inte lyckats lära honom att stå, så jag har svårt att ta en bild i profil och lägga upp för att visa... Hehe! Men jag får väl träna lite på det!

Jag tycker han ser alldeles lagom ut. Sen har jag principen att hellre lite smal än tvärtom (för alla hundar).
De har ju en kroppstyp som inte är lämpad för övervikt direkt, långa med korta ben.
 
Sen håller jag med, de är ganska krävande. Mycket voff och instinkter men betydligt mindre föriga än en ex schäfer. Huliganens högsta dröm i livet är ju inte att göra som jag säger:D

Nu hade ju jag en boxer innan corgin så jag vill ju påstå att corgin är cirka tusen gånger förigare. :angel: :D
 
Jag förstår hur du resonerar, FrauleinLeo!

Men vad är det för fin corgi du har då, Hyacinth? :) blev genast nyfiken!

Jag kommer nog tyvärr inte att köpa en corgi igen, nästa hund blir nog en schäfer eller en engelsk staff! :) men det får dröja något år eller två :)
Vad är en engelsk staff? Menar du Staffordshire bulterrier?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 398
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 684
Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
1 821
Senast: Lilla-S
·
Katthälsa Min sibiriska katthane är 1 år (min första katt) och helt underbar på alla sätt såklart. Han är ute på dagtid med GPS, så under...
Svar
8
· Visningar
1 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp