Tillskott för välmående trampdynor?

Mimmi_Babiana

Trådstartare
Vad är era bästa tips för välmående trampdynor? Tycker min tik på 1 år har sträva trampdynor. Har ni tips på fodertillskott och även gärna ett tassvax som kan ta bort den akuta strävheten?
 
Färskfoder, laxolja, råa äggulor. Gjorde underverk för mina hundars tassar.
Annars har jag, när de varit ovanligt torra, använt min egen fotsalva. CCS Fotvårdssalva. Jag har väldigt känsliga fötter och har testat mig fram i åratal; nu köper jag inget annat än just den salvan.
 
Färskfoder, laxolja, råa äggulor. Gjorde underverk för mina hundars tassar.
Annars har jag, när de varit ovanligt torra, använt min egen fotsalva. CCS Fotvårdssalva. Jag har väldigt känsliga fötter och har testat mig fram i åratal; nu köper jag inget annat än just den salvan.

Jag har köpt hem Hunters laxolja 🙂 Hoppas de ska ge effekt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 730
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
656
Senast: Trassel12
·
Katthälsa Var in till veterinären med Göte igår och konstaterade artros, både åldersrelaterad i tassarna samt i en armbågsled troligen orsakad av...
Svar
2
· Visningar
836
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 191
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp