Tillverka smycken

Urdålig bild men här testas färgkombinationer för fullt 😅

IMG_20220227_141814.jpg
 
Jag tänkte att jag skulle visa det här först när jag var helt klar men.. Äh, ni får se det redan nu 😅

Det är så förbaskat hårt sytt (med fiskelina) att jag stundtals varit rädd för att dra sönder seed beadsen när jag drar igenom nålen på samma ställe för femte gången om 😅

IMG_20220307_222058.jpg
 
Vad spännande! Håll oss uppdaterade om hur det går 😃
Ja! Det är kul även när det går åt skogen, denna gången slarvade jag bort en ring, smälte sönder en annan och jag använder bara guldsmycken så det kanske säger något om hur roligt jag tycker det är. :rofl:

Jag tänkte att jag skulle visa det här först när jag var helt klar men.. Äh, ni får se det redan nu 😅

Det är så förbaskat hårt sytt (med fiskelina) att jag stundtals varit rädd för att dra sönder seed beadsen när jag drar igenom nålen på samma ställe för femte gången om 😅

Visa bifogad fil 87038
Asså, du är så sjukt duktig! 🤩
 
Ja! Det är kul även när det går åt skogen, denna gången slarvade jag bort en ring, smälte sönder en annan och jag använder bara guldsmycken så det kanske säger något om hur roligt jag tycker det är. :rofl:


Asså, du är så sjukt duktig! 🤩
Haha det viktigaste är att det är kul 😁 du ska inte hoppa på någon utbildning till guldsmed?

Åh tack 😍 jag tror det här är klart nu! Fick korta det eftersom jag insåg att det med tänkt längd viker sig inåt och inte alls ligger som jag vill 😅

IMG_20220312_102744.jpg
 
Tack snälla 😍

Har du testat att sy med Miyuki? Jag har (äntligen) tagit tag i att lära mig sy med Delicas och det funkar bättre än vad jag trodde 😅 måste beställa hem en massa Miyuki 15/0, det är en rätt stor skillnad mellan dem och Toho

Visa bifogad fil 87392
Nej jag har lite delicas här hemma som jag inte vågat använda än :laugh: Men den här infattningen var ju typ det snyggaste jag sett! Kanske skulle försöka mig på något sådant, är det toho i silver? Jag har hört att toho är mer fyrkantiga än miyuki? Just 15/0 tycker jag är väldigt ojämna i stl
 
Nej jag har lite delicas här hemma som jag inte vågat använda än :laugh: Men den här infattningen var ju typ det snyggaste jag sett! Kanske skulle försöka mig på något sådant, är det toho i silver? Jag har hört att toho är mer fyrkantiga än miyuki? Just 15/0 tycker jag är väldigt ojämna i stl
Jag har också varit lite rädd för att använda delicas men när jag väl började var det svårt att sluta :laugh: Grymt jämna och lätta att sy med!
Nej, det är Miyuki i silver. Jag provade med Tohos 15/0 men de är tyvärr lite, lite större än Miyukis så det gick inte att få det så jämnt, trots att jag testade flera gånger på alla möjliga sätt. Med Miyuki så gick det bra redan på första försöket och eftersom jag bara hade silver hemma fick det bli så 😅 Det här är dessutom en 10mm med flat framsida bara för att göra det ännu pilligare!

Jag upplever Tohos 15/0 som lite rundare och mindre, Miyukis är pyttelite längre men också smalare så det är lättare att passa in mellan Delicapärlorna.
 
Jag har också varit lite rädd för att använda delicas men när jag väl började var det svårt att sluta :laugh: Grymt jämna och lätta att sy med!
Nej, det är Miyuki i silver. Jag provade med Tohos 15/0 men de är tyvärr lite, lite större än Miyukis så det gick inte att få det så jämnt, trots att jag testade flera gånger på alla möjliga sätt. Med Miyuki så gick det bra redan på första försöket och eftersom jag bara hade silver hemma fick det bli så 😅 Det här är dessutom en 10mm med flat framsida bara för att göra det ännu pilligare!

Jag upplever Tohos 15/0 som lite rundare och mindre, Miyukis är pyttelite längre men också smalare så det är lättare att passa in mellan Delicapärlorna.
Jag kan tänka mig det, blir aj i plånboken. :rofl: Ska köpa hem några påsar vanliga runda miyuki och testa. Tycker det är så lätt att fastna lite i samma hjulspår när det egentligen är jättekul att prova nya pärlor/mönster. :D
 
Jag kan tänka mig det, blir aj i plånboken. :rofl: Ska köpa hem några påsar vanliga runda miyuki och testa. Tycker det är så lätt att fastna lite i samma hjulspår när det egentligen är jättekul att prova nya pärlor/mönster. :D
Ja fy, det här kommer kosta! Ska beställa några hundra gram Delicas från pandahall tänkte jag, de har i alla fall stora förpackningar 😅

Men precis! Ett tips: jag tyckte det var lättare att sy med Miyukis egna pärltråd än fireline som jag annars använder. Miyukis pärltråd är lite elastisk men om man drar den igenom bivax innan man börjar så blir den inte så "glidig" att jobba med och man behöver inte sy igenom så många varv innan det blir tillräckligt fast 😃
 
Phu, jag tyckte det var rätt så pilligt att infatta en 10mm-sten.

Sen tänkte jag att "vafan, klart att jag ska prova med en 8mm också!"

Sagt och gjort.

Sen gick jag ner ännu ett snäpp till en 6mm 😅
(Nej, de är inte helt perfekta men hey, det här är det allra första försöket med den här typen av infattning!)

IMG_20220315_200246.jpg
 
Jag har inte legat på latsidan 😅

Testade att infatta en stor sten, 30x40mm. Funkade riktigt bra!

Älskar färgen på den här stenen och trots att jag egentligen inte är så förtjust i silver så gör den sig så himla mycket bättre i det än i guld.

IMG_20220317_193657.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp