Bukefalos 28 år!

Tillverka smycken

Några metallhängen
IMG_20220407_174917.jpg
 
Cabochoner av resin. Jag var tidigare så himla anti mot resinstenar men jag har ändrat mig.
Resin är superpraktiskt när man gör större halsband. Även om man använder massor av infattningar blir det aldrig så tungt som när man syr med stenar av glas, det är inte alls lika jobbigt att bära ett sånt halsband under en hel dag.
Glas kan bli väldigt tungt 😅
IMG_20220407_180848.jpg
 
Nej! Som jag sagt tidigare, jag ÄLSKAR dina smycken. De är helt fantastiska 😍❤️

Tröttnar aldrig på dina bilder på smycken och smycken som du håller på att sy. Det är superkul att titta (och jag är djupt imponerad av hur coolt det blir!) och få följa med på ett hörn 🤩😍☺️
NEJ! :rofl:

Älskar särskilt triangelformade stenarna och glasormarna var ju to die for! :love: Sjukt sugen på att se vad det blir av alltihop :D
Tack kompisar 😍
Jag har aldrig testat att infatta en triangel förut men det ska nog gå det också nu när jag fattat principen bakom spetsiga vinklar 😅 Får återkomma med resultat!

Jag har faktiskt tagit två veckors ledigt från jobbet sådär lite spontant, både nästa vecka och veckan därpå. Nästa vecka ska jag utomlands men veckan därpå är vigd åt att testa mer Delicainfattningar. Ska bli så skönt att äntligen få en massa tid att sitta ner och testa sig fram 😅
 
@Millicent är du sugen på att se lite pärlor?

Jag fick hem min megabeställning idag. Eh, den vägde bly.
Jag fick 2 kilo (skojar inte!!!) pärlor med som gåva så jag antar att de gillar mig som kund 😂
Får se om jag kan göra något kul med dessa. Får bli något som inte kräver precision då pärlornas jämnhet kan diskuteras 😅

Visa bifogad fil 88658

Wow vad fina smycken du gör! Hur länge har du hållit på? Krävs det mycket övning/talang för att göra såna smycken?

Jag skulle gärna testa men med någon superenkel modell. Har du tips på var man hittar modeller/instruktioner på hur man gör för nybörjare?
 
Wow vad fina smycken du gör! Hur länge har du hållit på? Krävs det mycket övning/talang för att göra såna smycken?

Jag skulle gärna testa men med någon superenkel modell. Har du tips på var man hittar modeller/instruktioner på hur man gör för nybörjare?
Oj, tack snälla!
Jag har inte hållit på mer än drygt något år, det började som ett tidsfördriv när jag hade ont i ryggen och knappt kom upp ur sängen 😅 innan har jag mest lagat befintliga smycken och ersatt gamla delar med nya men sen tyckte jag det var kul att göra något helt eget.
Talang behövs definitivt inte! Jag kan inte ens dra ett rakt streck med penna! 😆

Lättaste är nog om du kollar Youtube efter vad du vill göra, och därefter köper material till det. Det finns lite för många olika pärlsorter så det är absolut en fördel om man har en inköpslista att gå efter 😊
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp