Det är nog högst aktuellt

Jag är väl alltid mer eller mindre stressad. Tanken har slagit mig både nu och tidigare. Måste försöka stressa av!
Usch, det låter inte kul alls

Hoppas läkaren kan ge dig nån hjälp och svar!
Jag känner igen mig i din beskrivning, i alla fall i början.
Håller tummarna för att det kan bli bättre för dig!
Det låter inte alls osannolikt! Tror det i mitt fall går ihop med stressen..
Jo, det förstår jag. Har en moster som har både tinnitus och hörselnedsättning. Tror det påverkat henne mer än hon vill erkänna!
Jag vill mest undvika att det blir värre!
Låter inte kul

Men jag ska verkligen kolla upp det! I mitt fall kan det nog påverkat. Plus för mycket lyssnande med In ear lurar!
Stort tack för ditt inlägg och alla tips! Jag ska kassera mina hörlurar omgående!
Frågan är om det finns någon sort jag kan ha istället som är snällare. Kanske nån variant som stänger ute ljud utifrån, borde ju göra att volymen på det man spelar kan vara lägre...
Tack för länken! Ska kolla!
Tror absolut att jag lyssnat aningen lite för högt, men med in ear och alldeles för länge. Typ varje arbetsdag i 1,5 år, och innan det på barnvagnspromenader.
Ja, det ligger nog mycket i att vi behöver tystnaden. Kanske därför det är bra att försöka vara i naturen, bland annat. Bort från onaturligt brus!
Skönt att det gått tillbaka! Ska göra som du och vara snällare mot mina öron nu!
Jag har tågspår för godståg som går utanför mitt kontor ca en gång i timmen. Det finns ju fönster, men jag tänker att det kanske påverkar också. Ska börja hålla för öronen när det sustar förbi fortsättningsvis!