Tio saker ni alltid har i kylen?

10 saker? 100 snarare! Det som alltid finns:

Ägg (mkt viktigt)
Lättmjölk
Mellanfil
Smör och Bregott
Ost

Sen har jag triljoner smaksättningar som fond, buljong, majonnäs, tomatpuré, soja, pesto, senap, soltorkade tomater osv. Diverse inläggningar som syltlök och ättiksgurka samt fyra-fem olika marmelad-och syltburkar. För att inte tala om sillburkarna sen i julas som fortfarande står där och dräller. :cautious:

Lök, vitlök och olja har jag utanför kylskåpet.
 
10 saker? 100 snarare! Det som alltid finns:

Ägg (mkt viktigt)
Lättmjölk
Mellanfil
Smör och Bregott
Ost

Sen har jag triljoner smaksättningar som fond, buljong, majonnäs, tomatpuré, soja, pesto, senap, soltorkade tomater osv. Diverse inläggningar som syltlök och ättiksgurka samt fyra-fem olika marmelad-och syltburkar. För att inte tala om sillburkarna sen i julas som fortfarande står där och dräller. :cautious:

Lök, vitlök och olja har jag utanför kylskåpet.
 
Mjölk
Yoghurt
Hårdost (till mackan)
Halloumi
Fetaost
Smör
Bregott
Tomatpuré
Pepsi max
Ägg

Ja, jag gillar ost :D
 
Mjölk (är mjölken slut är det dags att handla!)
Filmjölk (nästan jämt)
Ägg (direktimporterade från stallet)
Plommonmarmelad (den tar fan aldrig slut!)
Diverse burkar med oidentifierat innehåll, gammal tacosås mm

Kylskåpet är nästan alltid tomt... eller rättare sagt, fullt med grejer som ingen vet vad de ska vara bra för.
 
Ägg
Bregott
Smör
Hårdost
Brie el någon blåmögelost
Fetaost
Skinka
Salami
Gurka
Paprika

Utanför kylen finns alltid någon frukt, lök, vitlök, chili, ingefära, div oljor och vinäger och mängder med kryddor.
 
Av någon anledning tycker jag det är väldigt intressant att snoka i andras kylskåp. Vad man prioriterar att alltid ha hemma måste väl säga ganska mycket om en person? Jag vill minnas att det funnits en sånhär tråd förut, det kanske till och med var jag som skapade den, men det minns jag isåfall inte mycket av så berätta för mig vad ni alltid har hemma! :D


Måste man ha 10 saker? Låter mycket... :o

Ost - har jag i princip alltid.

(Bröd - hemmabakt eller inköpt. + Te - finns alltid.)

Brukar finnas:
jäst
ketchup
apelsiner
 
Smör
Ketchup
Senap
Tomatpure
Sallad
något pålägg(skinka,kalkon eller ost)
stekmargarin
pressad citron
Kaviar
Fun.Light
 
wasabi
ägg
äppelgele
hostmedicin
buljongtärningar
Hemgjord saft
morätter
vitkål
ginger joe
smör
 
Smör & rapsolja
Mjölk (laktosfri och vanlig röd)
Smör
Smörgåsmargarin
Bregott
Ägg (massor, har egna höns)
Tomater
Gurka
Ost
Sylt

Ungefär det och tusen saker till ;)
 
kaviar
senap
ägg
… ehh

Är fruktansvärt dålig på att fylla på i tid, så det blir faktiskt väldigt tomt ibland O_o jag bor ensam så det är liksom ingen annan som klagar.
Men basvaror när jag fyller på är

soya/havredryck
lök
tomater
korv/salami
äpple
 
Det är inte alltid det finns tio saker i min kyl men det beror på att jag har ett stort skafferi.

Men oftast:
Grädde
Grekisk yoghurt
Smör
Ost
Mjölk

och har jag tur så
Korv
Tomatpuré
A-fil
Sambal oelek
Kaviar
 
Med 3 mjölkproteinallergiska barn har vi alltid i kylen:
Havremjölk 3 olika sorter då barnen gillar olika.
Mjölkfritt smör
Flora
Milda culiness
Hallon/jordgubb/lingonsylt
Pepsi Max
Äpplen
Ketchup
Sambons medicin mot hemorojder
Potatis
 
Mjölk
Bregott
Ost
Smörgåsgurka
Ketchup
Senap
Smör
Chilisås
Morötter
Ägg

Det var faktiskt inte lätt, köper oftast hem saker när de behövs så det är inte mycket som alltid finns, men jag lyckades faktiskt skrapa ihop tio saker.
 
Av någon anledning tycker jag det är väldigt intressant att snoka i andras kylskåp. Vad man prioriterar att alltid ha hemma måste väl säga ganska mycket om en person? Jag vill minnas att det funnits en sånhär tråd förut, det kanske till och med var jag som skapade den, men det minns jag isåfall inte mycket av så berätta för mig vad ni alltid har hemma! :D
Smör
Bregott
Grädde
Creme Fraiche
Bacon
Ägg
Kallrökt lax
Skagenröra
Rysk yoghurt
Bearnaisesås
:up:

...självklart någon ost också...;)
 
Av någon anledning tycker jag det är väldigt intressant att snoka i andras kylskåp. Vad man prioriterar att alltid ha hemma måste väl säga ganska mycket om en person? Jag vill minnas att det funnits en sånhär tråd förut, det kanske till och med var jag som skapade den, men det minns jag isåfall inte mycket av så berätta för mig vad ni alltid har hemma! :D

Mjölk(till mig)
Havremjölk(till sambon)
Ägg
Olika fonder
Äppelmos
Inlagda kronärtskockor
Majonäs
Parmesan
Smör
Olika lökar
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 019
Senast: mars
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 015
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 142
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 474
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp