Tio saker ni alltid har i kylen?

Av någon anledning tycker jag det är väldigt intressant att snoka i andras kylskåp. Vad man prioriterar att alltid ha hemma måste väl säga ganska mycket om en person? Jag vill minnas att det funnits en sånhär tråd förut, det kanske till och med var jag som skapade den, men det minns jag isåfall inte mycket av så berätta för mig vad ni alltid har hemma! :D

I kylen?
Tja, en burk senap finns det ju alltid.
Annars rätt variabelt men snålt.

Grädde (bra att ha till matlagning)
Något slags köttpålägg (skinka eller leverpastej, ibland ägg).
Stekfett.

I övrigt inget som "alltid" finns.
 
Jag har av outgrundlig anledning bara en frys men två kylar och en sval. Hade gärna bytt så jag haft två frysar istället :)

Jag har en kyl/frys och en liten kyl inne. I gamla ladan har jag en hög frys och en liten (övre kyldelen på kyl/frysen jag hade inne pajade men den var så gammal att den hade två kompressorer så frysen funkar). I lillstugan står det en stor frysbox och i nya ladan en liten gammal frysbox och en hög kyl (inte påslagen).

Det känns som om jag har lite väl mycket vitvaror... :o men de används, jag köper mycket kött på kort datum :up: Dock försöker jag avveckla den gamla frysboxen :p
 
Pepsi max
Mjölk
Ägg
Smörgåsmargarin
Ketchup
Tomatpuré
Ost
Morötter
Yoghurt
Sylt

Och nästan ingenting utöver det, faktiskt. Har stort skafferi och fryser in typ allt som inte ska ätas upp inom ett par dygn, så det blir väldigt få saker som behöver stå i kylen.
 
Ägg
Oöverskådligt antal burkar med typ ansjovis, kapris, curry, chutney...
Batterier (jag tar ut dem ur kylen, PIPPIN lägger dit dem)
Ost
Bregott
Naturell yoghurt
Mjölk
Mjuka morötter. Jag vill ha 2 st, PIPPIN köper 2 kilo
Cocillana etyfin
Flytande alvedon
 
Några flaskor cava/prosecco/skumpa
Vitt vin (den röda står i skafferiet)

I övrigt brukar det vara relativt tomt. En gång hittade jag en mjölkliter med bäst-före-datum förra året :rofl:
 
Har alltid samma saker då jag äter likadant varje dag
  • keso
  • kvarg
  • morötter
  • pistagedryck
  • frukt (äpplen eller päron)
  • tomater
  • yoghurt
  • Freeway cola zero
  • vatten
  • äggvita på dunk
 
Hm i mitt kylskåp finns alltid:
Mjölk
grädde
smör
ketchup
senap
buljong
tomatpuré
kaviar
neutral yoghurt
sylt

Men så ser jag flera saker som folk har i sin kyl som jag aldrig skulle lägga där, men som alltid finns hemma, potatis, ägg, lök (röd och vit) frukt av någon sort, men det bor i skafferiet tillsammans med pasta, oliver, alla möjliga sorters oljor, vinäger osv... Jag tror att vi egentligen skulle kunna överleva rätt länge på det vi har hemma men ändå handlar vi "jämt" :D
 
Yoghurt
Potatis
Ägg
Parmesan
Vitt vin
Smör
Bregott
Någon form av ost (inte Grevé om jag får välja)
Dijonsenap
Smörgåsgurka
Mjölk (oftast)
Diverse fonder
Tomatpuré
Kapris
 
En flaska skumpa
Glasflaska med kranvatten
Soda stream-flaskor med vatten
Ägg
Bregott
Tahini
Morötter
Tomatpuré
Dijon
Yoghurt


...och mycket mycket mer som alltid finns!
 
10 saker som alltid finns i vårt kylskåp:

Smör
Leverpastej
Äpplen
Morötter
Sylt
Ketchup
Senap
Steksmör
Yoghurt (barn)
Pepsi max
 
Hemma hos oss finns i princip alltid:
* Mjölk
*Jäst
* Mozzarella
* Mango
* Smör
* Gurka
* Körsbärstomater
*Matlagningsgrädde
* Broccoli
*Sweet chili sås ( dock inte helt säker på om denna borde stå i kylen:p)
 
Yoghurt
Ägg
Smör
Bregott
Någon form av ost
Mjölk
Grädde
Ketchup
Sylt
Köttpålägg av nåt slag
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 019
Senast: mars
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 015
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 142
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 474
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp