Bukefalos 28 år!

Tio saker ni alltid har i kylen?

Av någon anledning tycker jag det är väldigt intressant att snoka i andras kylskåp. Vad man prioriterar att alltid ha hemma måste väl säga ganska mycket om en person? Jag vill minnas att det funnits en sånhär tråd förut, det kanske till och med var jag som skapade den, men det minns jag isåfall inte mycket av så berätta för mig vad ni alltid har hemma! :D

10 saker som alltid finns i kylen hos mig är:

Grädde
Parmesanost
Smör
Brie
Mjölk
Ägg
Vitlök
Kalvfond
Creme fraiche
Kvarg
 
Vi har (så gott som) alltid:
Laktosfri mjölk (så mkt godare och snällare mot killens mage)
Grädde. Det vill jag dock försöka ändra på. Har ju för tusan grädde i nästan ALLT.
Ägg
Bregott, mellan om jag köper och ekologisk om sambon köper.
Pepsi max. Mitt fel. Försöker fasa ut :D
Ketchup, som knappt rörs.
Ajvar relish
Sambal oelek
potatis
morötter
lök
 
Ehmmm...

Smör
nån form av pålägg
Flytande (mjölkfritt) margarin
Energidryck
Jäger

Tack Red_chili att du påminner mig:
Hundmat som tinar och laxolja
 
Hum. Vi har ett gigantiskt kylskåp som av någon anledning alltid är knökfullt så man får leka kylskåps-tetris. (Fattar inte hur det går till, vi är bara två personer i hushållet.:o) Innehållet varierar naturligtvis, men tio grejer som alltid finns där är:

  • Mjölk (till kaffet! Mycket viktigt. Ibland dricker maken upp den sista mjölken på kvällen och då blir det kaos i min tillvaro nästa morgon.)
  • Ekologiska ägg
  • Bregott
  • Ett gäng sinnessjukt starka chilisåser (inte mina och jag rör dem aldrig, så jag har ingen aning om de olika namnen)
  • Vitlök
  • Lök
  • Potatis
  • Soja
  • En triljard olika burkar med diverse mysko inlagda grönsaker som nån köpte för att det kan ju vara gott att ha till [specifik maträtt som vi bara lagade en gång] och de står ju inte och blir dåliga... Och nej, det gör de ju inte. De blir aldrig någonsin dåliga. Jag misstänker att grönsaksinläggningarna kommer överleva oss alla.:cautious:
  • En halvtom, knölig kaviartub som alltid ligger sådär halvdåligt till så den ramlar ut på golvet när man försöker manövrera in dagens inköp i skåpet.
 
  1. Mjölk
  2. Rapsolja
  3. Ketchup
  4. Lingon
  5. Bregott
  6. Smör
  7. Soya
  8. Vinäger
  9. Tomatpuré
  10. Ättika
Det är väl de 10 jag ALLTID har i kylskåpet, resten brukar variera. :)
 
Kvarg
Kattmat
Havredryck
Smör (som i Bregott)
Ägg
Småtomater (cocktail-, pärl...)
Blandad sallad
Lök
Snus

Är vad som alltid finns i mitt kylskåp. Det är typ vad jag använder varje vecka. Sen finns ju lite annat som någon dressing, sprit, soja yada yada också men det får jag tyvärr oftast rensa ut mellan varven.
 
Ägg
Pesto
Ost
Mjölk
Parmesan
Fransk senap
Tomatpuré
Smör
Vitlök
Gul lök

Har man pesto och parmesan kan man alltid få ihop någon typ av god pasta eller sallad på övriga matrester :)
 
Mjölk
Apelsinjuice
Yoghurt
Smör
Ost
Leverpastej på tub
Sylt
Ägg
Sportolja till hund 1
Seniorolja till hund 2
 
Mitt kylskåp är orimligt tomt, det gråter nästan när man öppnar det! Så för att få ihop till tio saker jag alltid har hemma behöver jag även utforska resten av köket och får då ihop detta:

Sylt
Alpro chokladdessert (vegansk chokladpudding)
Frysta bär
Havregryn
Krossade tomater
Te
Kaffe
Citronkoncentrat
Frukt
Olivolja
 
Mjölk
Ägg
Smör
Bregott
Hamburgedressing
Ketchup
Vatten
Hundmat
Vitlök
Sylt etc som inte tar slut.

Sen är jag mycket periodare, särskilt med ingredienser till frukost.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 181
Senast: mars
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 177
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 675
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 820
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp