Tips angåande galopp i vänsterkurvor tack!

Z

zorro33

Jag rider en ponny som på raksträckor springer på bra och dess kondition är helt okej, men så fort vi kommer in i kurvan tappar han all sin kraft och orkar inte runt i slutet. Vad gör jag för fel i min ridning/vad kan jag göra för att underlätta för honom att galoppera i vänsterkurvor och kunna få honom att orka med i snabbare takt?
Muskelaturen kanske är angörande i detta fall men jag rider inte hästen i vanliga fall så har ingen möjlighet till att själv utföra muskeluppbyggande arbete på honom:(

Svara gärna alla ni som har någon åsikt eller tips!:)
 
Sv: Tips angåande galopp i vänsterkurvor tack!

Om hästen tappar aktionen i svängarna är det förmodligen något som stör den. Svårt att göra något åt för dig om du inte rider den så ofta.

Tränar du inte för någon som kan hjälpa dig? Det är omöjligt att hjälpa dig med din ridning när man inte ser dig.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har en ponny som springer med huvudet högt upp i galoppen. Hennes galopp är fin och hon galopperar från bakbenen. Hon har en...
Svar
19
· Visningar
1 769
Senast: ginnies
·
Ridning Hej! Har nyligen blivit medryttare till en 11-årig islandshäst och behöver tips. När ägaren köpte honom stod han på lösdrift och var...
Svar
8
· Visningar
1 632
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 652
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 308
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp