Bukefalos 28 år!

tips inför hoppning i galopp!

linzan

Trådstartare
Har börjat hoppa min travare i galopp nu och det går oftast kanon, men hon har lite svårt med avstånden och därför undrar jag om nån har lite tips på några övningar?
Hon är stadig i sin galopp och den är i princip helt ren!
 
Vanlig enkel galoppbom framför hindret kanske? Kommer inte ihåg avständet men tror att det ligger på ca 3 m.
:bump:
 
Galoppbommar är en jättebra idé, och även hjälphinder.
Jag hade en travare och jag hoppade massor med serier med olika antal galoppsprång och hinder. Även studshoppning hjälper de att hitta avstånd.
Sen vill jag rekomendera travhoppning! Lägg en bom framför ett hinder på ungefär 1m, beroende på hästens storlek och hindrets höjd. Kom i trav! Hästen får massor med muskler och blir säkrare på avstånd då med.

lycka till!

:-Walter-:
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 051
Senast: JohannaB
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
934
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 123
Senast: iNHALE
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 031
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp