Tips mottages tacksamt!

Daff

Trådstartare
Jag skulle behöva lite hjälp från er som förhoppningsvis vet mer än vad jag gör!

Jag har äntligen hittat ett par shortcaps som passar min tjocka vader, de är av märket Vequi och kostar ca 500 kr. Är det någon som vet något om det märket? Själv har jag aldrig hört talas om det!

Sedan behöver jag en bra vinterjacka också. Den ska vara varm (bor i norrland!), regntät och helst kosta under 1000 kr. Jag har kikat lite på arbetsjackor, men de har ju oftast inte ridsprung. Jag har tittat lite på en, roping country tror jag kanske den hette. Den kändes hyfsad men var ganska stor och plufsig.
Så är det någon som har tips?

Sv: Tips mottages tacksamt!

På vinter har jag, som är extremt frusen av mej, ett par fodrade vinterbyxor från Björnkläder.
Dom är stora i storleken och går upp rejält i linningen.
Till det har jag en pilefodrad arbetsjacka som är midjekort med stickad nederkant och muddar.
Tack vare att byxorna går så högt upp så blir det inget glapp i midjan trots att jackan är midjekort.

Allt är köpt på Grolls, visst är det lite dyrt men jackan har jag haft i 12 år och byxorna i 2 år....
Dom förra byxorna höll alltså i 10 år......

Ja, en sån jacka kanske skulle fungera. Har tänkt att korta jackor kanske blir lite för korta i ryggen, men det kan man väl i och för sig kolla. Det känns som att man får mer kvalitet för pengarna då, än om man köper från ridföretag.

Har funderat lite, kanske var märket på chapsen Equi, inte vequi. Det var ett häst huvud framför E:et format som ett V, men det kanske bara var en bild...

Equi comfort från H**ks?? Förra modellen var stenhårda, dom som finns i katalogen nu vet jag inte hur dom är...

Liknande trådar

Utrustning Hallå! Efter att ha sett en tjej fastna i en vanlig stigbygel och blivit släpad efter sin häst känns det som om det är dags att kosta... 2
Svar
21
· Visningar
7 654
Senast: Blyger
·
Fritid Jag är väldigt förtjust i att fotografera och har haft en vanlig digitalkamera av märket Samsung. Var väldigt nöjd med denna kamera, men...
Svar
18
· Visningar
1 308
Senast: tekphoto
·
M
Utrustning Jag har en 2 eller 3 åring på ingång. Behöver lite hjälp med tips på utrustning. Vill ha kvalitée så det får gärna kosta lite mer. Har...
Svar
6
· Visningar
1 249
Senast: EmelieR
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel till min häst. Det ska gärna vara en 18" sadel och i nuläget vill jag helst inte lägga mer en ca 10 000...
Svar
17
· Visningar
2 473
Senast: fiaskrutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Brodd och skydd?
  • Stora shoppingtråden III