Tips och råd ang. träning önskas =)

Lillstrumpa

Trådstartare
Hej!
Jag har en underbar kastrerad hanhund som är en korsning mellan labrador/rhodesian ridgeback. Han är nu 2 år. Jag och min sambo har dock inte varit så duktiga på det här med träning. Vi har inte gått valpkurs utan tränat honom själva hemma.
Han kan lite tricks, sitt, ligg, sitta fint, spela död mm. Och basgrejerna när man är ute, stanna, kom, gå fot och sådär.
Men jag har nu bestämt mig för att börja träna mer ordentligt och gå på hundkurs. Har ni några tips på vad för sorts kurs som kan vara lämpligt? Bor i Lerum utanför Göteborg så om någon har tips på bra ställen som har kurser så mottages det gärna. Vaplkurs känns ju lite dumt när han är 2 år dock :)
Har idag skaffat en klövjeväska så att han ska få en uppgift när vi är ute och går. Han ser väldigt stolt ut med den på =D.

Mvh Amanda och Melton

Måste ju lägga in lite bilder bara för att han är så fin!

sillvik025.jpg


melton.jpg
 
Sv: Tips och råd ang. träning önskas =)

Fin! :)
Det finns en kurs (iaf här) som heter nybörjarkurs tror jag, som jag uppfattat det är det samma innehåll som valpkursen men för vuxna hundar.
Har ingen aning om ställen i göteborg, men googla efter närmsta brukshundsklubb kanske?
 
Sv: Tips och råd ang. träning önskas =)

Tack. Ja det skulle ju inte vara helt fel. Får googla lite :)
 
Sv: Tips och råd ang. träning önskas =)

Det ser ju ut som en smidig hund, agility kanske?
Annars är alla former av miljökruser både väldigt roligt och nyttigt för hundarna. :)
 
Sv: Tips och råd ang. träning önskas =)

Ja jag har funderat lite på det. Han är älskar att springa, snabb så matte skulle få svårt att hänga med :D haha!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 336
Senast: Roheryn
·
Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
4 567
Senast: Boj
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 714
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Min hund tycker att promenader när det är blött ute är jättetråkigt. Det behöver inte ens regna utan räcker att det är blött på marken...
Svar
10
· Visningar
1 521
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp