Tips på att gå in nya stövlar?!

Trocadero_lover

Trådstartare
Någon som har Tampa stövlar/andra stövlar? Köpte ett par sprillans nya idag för 2400:- :crazy: Svarta med dragkedja & snörning :love: . Dem e ganska mjuka men hur går man in dem? Vågar man rida med dom? Fasen tänk om de gör skit ont? haha.. Hon i affären sa att jag skulle hänga upp dem och stoppa i såna där stövelgrejer efter att jag använt dem, men hur putsar ni era stövlar? Hon sa att jag bara skulle ta lite lädertvål när dem är skitiga och inte använda läderbalsam och liknande för mycket. Hon pratade något om skokräm, ska man smörja me det? Hur får man upp riktig "dressyr-glans" på dem?
 
Sv: Tips på att gå in nya stövlar?!

jag har ett par restige tampa.. annvänder svart skoputs på minna och har den här sko plast grejern i hela tiden när jag inte använder dem..
 
Senast ändrad:
Sv: Tips på att gå in nya stövlar?!

Om du använder lädertvål till stövlarna kan du glömma dressyrglansen! Använd istället skokräm och putsa med en nylonstrumpa så som man gör inom det militära!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan...
2
Svar
21
· Visningar
1 256
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Dressyr Jag har ett tag funderat på om att skaffa ett par nya riktiga dressyrstövlar(mamma som tog upp ämnet och tyckte det först), och efter...
2 3
Svar
47
· Visningar
12 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp