Tips på barnvagnar!

Koltinna

Trådstartare
Har nu en emmaljunga city cross, men börjar tycka att den är så tung, stor och tar stor plats.
Jag letar efter en lite mindre sittvagn, som ska fungera både på stan och i "terräng".

Önskvärda egenskaper:
Liten
Lätt i vikt
Ligg-läge (iallafall sov-vänligt)
Suflett

Tips tack :)

Sv: Tips på barnvagnar!

Har en teutonia timmy, och är iaf hittills väldigt nöjd med den!
Lätt, tar inte extremt stor plats ihopfälld, fullt liggläge, bra sufflett, punkteringsfria däck, bra stötdämpning.
Enda minuset är att den är framåtvänd, ifall barnet är väldigt litet. Min dotter föredrog dock detta, så det var inget minus för just oss :D

Vi har en Mountain buggy Swift som vi är toknöjda med. Den är dock framåtvänd vilket vi helst inte velat ha. Har dock fungerat suveränt med sonen som helt plötsligt tycker att det är ganska kul att åka vagn

Hon är 15 månader och jag har börjat ha henne framåtvänd i city crossen nu och hon trivs. Så jag känner att jag inte har behovet av en vändbar längre.
Jag tittade på den och tycker att den verkar bra, har ju fått bäst i test också ;)
Kollade även på cresent compact. Vet du något om den?

Teutonia känns som ett bättre val är Crescent. Sålt deras vagnar och kvaliteten var inte den bästa, dock var compacten en av de bättre modellerna med färre reklamationer, och Crescent har tydligen blivit mkt bättre senaste åren. Så vågar inte säga allt för mkt :D

Men går jag efter personlig smak och tycke så hade jag valt Teutonian.

Vi är fantastiskt nöjda med vår Teutonia Timmy! Lättkörd, lätt att fälla i hop och tar lite plats ihopfälld. Det är en av få vagnar som uppfyller vårt krav att gå in bredvid hundburen i vår Toyota. Dessutom inte så dyr, och vill man finns den ännu billigare på Blocket. Vi köpte vår i gott begagnat skick för 1500.

Jag har tom. två Teutonia timmys, köpte en ny att ha hemma och en begagnad att ha i stallet :D
Den begagnade hade ett par år på nacken, men fungerar felfritt, så har bra andrahandsvärde!

Tack för tipsen. Hur mycket kostar en teutonia timmy i affär ungefär?
Hur mycket tycker ni är rimligt att sälja en city cross -10 i fint skick för?

Det finns egentligen 4 st vagnar som matchar det du söker:

Teutonia Timmy - den enda vagnen med helt plant liggläge. Dessutom avtagbar bygel - enkelt att få ut barnet ur vagnen med vintermunderingen på.

Emmaljungan - vill påpeka att bygeln är lite tight, kan vara svårt att få ut barnet med vinterskor på :o men den är jättetrevlig att köra!

Crescent Compact - ser ju jättetrevlig ut, stod själv och velade inför denna men valde bort den av någon anledning jag nu glömt bort.

Brio Race - Har ett fullgott sovläge och suflett, går fram överallt och är lätt att fälla ihop. Tror också att det är den av vagnarna som tar minst plats i en bil, breddmässigt. Vi har en sådan och är nöjda, men Teutonian är nog den vagn som är "mest funktionell".

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 731
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 927
Senast: valpköpare
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för... 2 3
Svar
45
· Visningar
6 192
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och... 2
Svar
27
· Visningar
3 541
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka