Tips på benskydd

Victovie

Trådstartare
Har ni några tips på bra benskydd till dressyr? Har haft ett par bruna från h**ks som funkat bra, men som nu börjar ge upp. Letar både frambens och bakbensskydd då min flicka har benen lite överallt + bra bakbensarbete. Frambensskydden ska helst gå ner runt kotan.

Tack på förhand :bump:

Sv: Tips på benskydd

Jacson har jättebra och billiga dressyrskydd, 150 kr paret, de är luddiga på insidan och funkar bra att tvätta i maskinen och finns på www.mantorpstravshop.se

tkr eskadrons strykkappor är jättebra, tror jag betalade 400/paret för mina. kolla www.hansbosport.se

vill du ha billigare skydd så funkar börjes strykkappor alldeles utmärkt oxå.

Jacson har jättebra och billiga dressyrskydd, 150 kr paret, de är luddiga på insidan och funkar bra att tvätta i maskinen och finns på www.mantorpstravshop.se

Dom är jättebra!
Har dom själv, och sitter kanon! Så här ser dom ut på häst. (ursäkta dom jättebra bilderna) :angel:

Benskydd
red9.JPG

Benskydd

Sunshiine och Cronis:
Jättefina skydd :) - men blir dom inte lätt skitiga eller är det lätta tt tvätta dom? Annars verkar dom himla mysiga.

Till Piggis och dressyr_flickan:

Hade ett par liknande förut (inte eskadron), men hade problem med att karborren inte längre fick grepp efter 1-1½ år, håller eskadronen och globusen längre? Annars så gillar jag att man har möjlihet att fästa som det behövs

Senast ändrad:

Till Piggis och dressyr_flickan:

Hade ett par liknande förut (inte eskadron), men hade problem med att karborren inte längre fick grepp efter 1-1½ år, håller eskadronen och globusen längre? Annars så gillar jag att man har möjlihet att fästa som det behövs

Hmm, jag har inte haft den här modellen själv, men har hört mkt positivt. Vad menar du med att kardborren inte fäste, var de så nötta att det inte fanns något kvar att fästa i då eller?

Sunshiine och Cronis:
Jättefina skydd :) - men blir dom inte lätt skitiga eller är det lätta tt tvätta dom? Annars verkar dom himla mysiga.

Jag köpte mina i somras, å har inte tvättat dom än. Dock har jag inte ridit med dom i gegga-mojja än. Och kommer inte göra heller. Dom är lätta att tvätta, då min foderhäst hade likadana, och dom tvättade vi i maskinen, och blev som nya efteråt.

Efter ridning, hänger jag dom på tork, eftersom dom blir svettiga, å sen är det bara att ta en borste att borsta rent luddet, eftersom det kanske fastnar lite skräp där, beroende på vart man rider.
Jag använder mest mina skydd när jag rider dressyr, markarbete, hoppar, och tömkör.
Vid skogsridning kör jag skyddslöst, för att jag inte vill skita ner skydden (lite fel tanke kanske...) ;)

jag har n.e.w skydd, vita. Min 5-åring har precis som din ben lite överallt + ett rejält övertramp. Har kommit på att dessa plus boots är guld värda :)

newdressage.JPG

Till er som har jacsons skydd (dom som man kunde köpa på mantorps travshop):
Är de mjuka? Mysiga att ta på? Bra kardeborre? Berätta gärna lite om dem? De ser ju snygga ut på bilden, är de det i verkligheten?

de är snabba att ta på o av, sitter bra o still även när hästen trasslar ihop benen :angel: bara att slänga in i tvättmaskinen :)

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 139
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Sharpless
·
Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst... 4 5 6
Svar
101
· Visningar
11 602
Senast: WildHorse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka