Tips på benskydd

Sv: Tips på benskydd

Jag har visserligen inte använt mina än. Har varit för dåligt väder och jag ville inte lera ner dem:angel: Men jag tycker faktiskt att de var himla snygga. Kände på ett par JHL i Flyinge i lördags och jag tycker nog materielet i jacsons är bättre. Känns inte lika plastiga.
Mjuka och lurviga. Kardborren verkar bra.

eskadrons strykkappor
har haft mina i måånga år och de tidvis fungerat även som hagskydd..

men behöver man lite mindre skydd har jacson ett par bra (de som vistats ovan..det enda jag tyckte med dom vr att det kom in grus undr....

blir också lite sugen på dom skydden.. Passar samma storlek både fram å bak? eller behöver man ha en storlek större bak?

Jag har två upplagor av skydd från Jacson, bruna och vita. Min behöver ha full fram och x-full bak, bara full går inte på henne bak.
Tycker Jacson skydden är kanonbra, bra passform och billiga, extremt
prisvärda. Bara att slänga in i maskin om de behöver tvättas.

Sedan har jag dressyrskydd från N.E.W de är helt nya dock så jag har inte annat en provat dom men dom verkar bra!

Har även erfarenhet av Eskadrons strykkappor och det är också bra, välsittande kvalitétsskydd. Tål mycket och håller år efter år..

Vad ligger jacsonskydden på för pris (ordinarie) ungefär? Var kan man köpa dem om man inte köper från mantorp?

Granngården i Örebro har dom. För jag köpte min vita uppsättning där. De kostade 148:-/paret där.

Den bruna uppsättningen köpte jag på EuroHorse i våras, de kostade typ 165:-/paret där. Det var Charlies Häst & Hund som sålde dom då.

Men de ligger däromkring nånstanns i pris.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 139
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Sharpless
·
Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst... 4 5 6
Svar
101
· Visningar
11 602
Senast: WildHorse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka