Tips på bett

På besiktningen hittades vargtänderna men de orsakade iallafall inga problem med bettet då.
Det jag försökte förmedla är att problem med bett inte upptäcks under en besiktning, då min med min häst sades det inget om vargtänderna alls under besiktningen, utan det upptäckte jag senare och kunde då koppla ihop saker som hästen gjorde till vargtanden. Sakerna var, böja halsen åt höger, lägga tungan över bettet och det kopplades ihop med att hon försökte skydda tanden. Nu böjer hon inte halsen längre, sen tanden är borta, dock lägger hon fortfarande tungan över bettet, gammal van som sitter i och hon går bäst bettlöst, bara synd man inte får tävla bettlöst så mycket. :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 838
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 256
Senast: Lisalei
·
Övr. Katt Jag har två katter och jag misstänker att det är just min ena katt som tycker det är en kanonbra idé att ta in levande skogsmöss att...
Svar
0
· Visningar
602
Senast: Daimstruten
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 687
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp