Tips på bra säkerhetsvästar? Nackdelar på dåliga?

H

hästmyran

Är äntligen på väg att skaffa mig en säkerhetsväst efter att ha gått och funderat i, ja, kanske fem år eller så. Är det någon som har nåt tips på vilken jag kan köpa? Någon som har en bra som de är jättenöjda med eller någon som har en som de inte är nöjda med som jag alltså inte ska köpa?

Vill ha bästa sortens skydd.
 
Jag tycker att man ska ha en som både har dragkeja och kardborre att knäppa med framtill. Har haft både en med bara kardborre och en med bara dragkedja. Den med kardborre gick upp när man hoppade (den blev sämre och sämre), som tur var så blev inte hästen rädd. Den jag hade med dragkedja har dragkedjan gått sönder på, den är från hööks fast jag tror inte att dom har den kvar längre.
 
Ingen annan som äger en säkerhetsväst som har nåt tips?
 
Jag har en från Källquist. Den är svart med dragkedja fram, och har reflexer. Den är jättelätt och smidig och jag är jättenöjd med den. Enda problemet är att jag tycker att den tar emot lite bakom armarna, men det gör alla västar säger de jag pratat med som har västar av andra märken.

Fick den i julklapp, men tror att den kostar ca 1200:-
 
Jag har en svart Jacsson med dragkedja fram som jag är supernöjd med :love: Jag kan även ta bort kotskyddet eller vad det heter ,där bak.
 
Jag har en Jack Ellis som jag är mkt nöjd med. Den har ingen dragkedja då den kan vara en svag punkt.dragkedjan kan gå sönder vid olycka)
Det viktigaste är att man hittar en väst som passar en så man verkligen använder den. Jag provade en massa olika märken men Jack Ellis passar mig bäst.

/ Sandra :)
 
jag har en från börjes som de inte har kvar längre (eller jo fast de har gjort om den och nu är den inte alls lika skön längre, den nya modellen alltså)

den är uppbyggd av "rutor" så den formar sig jättebra efter ryggen.
den är lätt och rätt så tunn, och smidig.
den är högsta klass, beta III (klass 3).
har endast kardborre men där är jättebra och jag har använd västen dagligen i 2½ år och kardborren är fortfarande lika bra :D.

börjes kanske inte har världens bästa kvalitet på sina saker men denna är väldigt bra!
den är bekväm och sitter jättebra och säker och kostar endast 800 kr.

helnöjd.
synd bara att de gjort om den, min kompis beställde en ett år senare och nu har de tagit bort rutorna så den är hel så att säga och formar síg inte lika bra, är stelare, tjockare och hårdare :(.

sen är väl färgen negativ, den är grön-blå rutig :crazy:.

men men, älskar den :love:.
men måste köpa en ny då jag snart vuxit ur den.
 
Jag tror att min är en Mountain Horse Mörkblå med röda detaljer iallafall, den hänger i stallet så jag kan tyvärr inte kolla märket just nu :cool:

Dock är jag SUPERNÖJD med denna väst. Den har kardborre på sidorna och ett knäppe fram. Två remmar som man knäpper ihop. Den är mjuk och följsam känns knappt att den sitter på. jag har trillat av med den på mig och även blivit trampat på med västen på och den har skyddat massor. Den går även lite längre ner på magen, finns ju vissa andra som slutar innan revbenen slutar och det känns ju fånigt.

/Isa
 
Jag har en Air-o-ware, beta klass 3. Den är rätt gammal, så de nya västarna kanske har blivit smidigare. Men jag tycker den är lite klumpig. Kardborren har hållt sig bra och är fortfarande stark, men jag skulle önska att västen var något mjukare. Men det kanske nivå 2 västarna är?
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 424
Senast: Buongusto
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 262
Senast: JennyLz
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
728
Tjatter Bästa Termomuggen? Jag har en från Thermos som jag använt i tio år kanske, men efter nästan daglig andvändning tänker rjag nog en ny...
Svar
10
· Visningar
273
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp