Bukefalos 28 år!

Tips på charterresemål, gärna all inclusive

BaconBob

Trådstartare
Hello!

Skulle gärna ta emot lite tips på chaterresemål, restid 1 vecka och någon gång i augusti, allra helst all inclusive.
Eftersom det bara är en vecka så känns det som att det får bli Europa.

Vi vill ha fart och fläkt, (vill man ha lugn och ro kan man stänga in sig på rummet), nära till strand och hyfsat nära till stad, gör inget om det finns lite saker att åka om kring och titta på/göra utanför hotellet heller.

Barnfritt hotell är inte ett krav, men vi vill inte bo på typ Skarasommarland, så hotell som som inriktar sig på barnfamiljer undviker vi vi helst. Jag har gjort lite sökningar på just barnfria hotell, och undrar om någon bott på det och hur det är, vilka är det som bor där, inte för att verka gnällig så är det inte heller ett pensionärshotell vi letar efter.

Låt tipsen flöda och även varningar om ni har några.
 
Ska tillägga att det vi är tre singeldamer som åker, så ett romantiskt hotell för nykära par är inte heller prio ett ;).
 
Hur gamla är ni och vilken typ av fart och fläkt söker ni? Nattliv, vattensporter, mycket folk?
Relevanta frågor :)

40+ vill gärna ha både nattliv, och att det finns aktiviteter, tex vattensport låter inte alls fel, att bara ligga på stranden i en vecka skulle få oss att gå i taket, gärna mycket folk. eller iallafall nära till ställen om det inte finns direkt på hotellet, vi rör oss gärna utanför hotellet även om det vore praktiskt med all inclusive.
 
Jag är ingen all inclusiveexpert, men min uppfattning är charterbolagens AI-hotell i Europa i huvudsak riktar in sig antingen på barnfamiljer eller på festande 20-åringar. Inte helt sällan ligger de dessutom ganska avsides från stadskärnan. I Augusti är det mycket folk överallt.

Lite spontana förslag utan att ha koll på AI-möjligheter: Malta, Split eller Hvar i Kroatien, Rhodos stad, nån ort på Mallorca med närhet till Palma. Om charter inte är ett måste så definitivt Barcelona!
 
Jag är ingen all inclusiveexpert, men min uppfattning är charterbolagens AI-hotell i Europa i huvudsak riktar in sig antingen på barnfamiljer eller på festande 20-åringar. Inte helt sällan ligger de dessutom ganska avsides från stadskärnan. I Augusti är det mycket folk överallt.

Lite spontana förslag utan att ha koll på AI-möjligheter: Malta, Split eller Hvar i Kroatien, Rhodos stad, nån ort på Mallorca med närhet till Palma. Om charter inte är ett måste så definitivt Barcelona!
Tack för tipsen!

Hålle med om Barcelona, fantastiskt ställe, men där var vi sist, nu vill vi ha lite mer sol och bad (även om det finns även i Barcelona) "chaterstuket" :)
 

Liknande trådar

Äldre Jag undrar om nån har nåt tips ett prisvärt hotell (inte för dyrt men inte billigt pga att det är sunkigt heller) i Stockholm? Jag kan...
2
Svar
31
· Visningar
1 890
Äldre Nu behöver jag hjälp med tips! Sitter och kollar charterbolagens utbud men hittar ingenting som känns riktigt spot on. Är ledig en ynka...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 110
Senast: mamman
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 118
Senast: sjoberga
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp :) Jag och min sambo vill åka utomlands till våren (Typ Maj?) men vi vet inte vart vi vill åka. Vi har inte...
Svar
4
· Visningar
776
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp