Bukefalos 28 år!

Solsemester i juni, var ska vi åka?

@Lena Furberg Jag kikade på Apollo från Stockholm i augusti, det enda hotell som inte ligger precis vid stranden är Apollo Studios. De andra - Livadia Beach, Dream Island och Eleni beach har mindre än en minuts promenad ner i havet.
 
Alghero på Sardinien. Var där i oktober förra året; helt suveränt. Sol, bad, massor av restauranger, god mat, gott vin, vackra vyer, shopping. Need I say more?
 
Vi var på Cala d'Or på Mallorca i juni för några år sedan. Jättemysiga stränder, god mat och trevlig liten stad. Väldigt fina omgivningar också.
 
Tja, en av mina favoritutsikter är ju den här, från en annan tråd häromdagen:

gYVlCgy.jpg

Går att boka på egen hand eller på charter (Ving).
Hela bukten är en vacker lång stenstrand med kristallklart vatten.
Av vad du söker finns ingen stad att åka till och äta middag, det är en ö med några hundra bofasta.
Dagsutflykt kan man göra genom att hyra bil eller moppe, köra till ett vackert bysantinskt kloster, bada vid andra stränder, se öns andra by. That's it.
Möjligen är det för lite av det du tänker dig.
Det är inte jättevarmt i Egeiska havet i början av juni, har för mig jag mätte upp cirka 21 grader i vattnet vid den tiden förra året.
Hit tänker vi åka nästa sommar :love: ! Hur tidigt bör man boka? Vi vill gärna bo på Annas studios eller vad det hette. Det verkar bokas upp rätt snabbt, ser att det är fullbokat för hela säsongen i år nu.

Mvh längtar redan till nästa sommar
 
Senast ändrad av en moderator:
Malta är fint. Kolla pretty bay :D

Ön i sig är jättefin, liten, går mycket bussar, mycket att titta på (historia), fint vatten. Bra mat. Åk båt till Comino. Blue grotto. Gozo. Buss till Valetta. Ät god fisk i en mysig liten by. Åk till Dingli Cliffs. Se Agathas katakomber. Gå in i Mosta Dome och se kanonkulan som rullade ner genom kyrkan utan att explodera. Besök absolut en av de vackraste städerna Mdina. Den gamla huvudstaden där biltrafik är förbjuden.
 
Vi var på Cala d'Or på Mallorca i juni för några år sedan. Jättemysiga stränder, god mat och trevlig liten stad. Väldigt fina omgivningar också.
Åker dit (eller Cala Ferrera) om några veckor. Så tacksam för tips. Det är 25 år sedan jag var på Mallis och då var vi inte så mycket på den delen av ön.
 
Åh men min bortglömda semestertråd!

Tyvärr blir det ingen utomlandssemester i år, mitt sommarjobb var lite för långsamma med schemaläggningen. Men nästa år, då jäklar!

@mandalaki Ditt förslag, var är det för typ av ö? Är det sömnigt eller är det så man kan göra annat under en strandpausdag?
 
Hit tänker vi åka nästa sommar :love: ! Hur tidigt bör man boka? Vi vill gärna bo på Annas studios eller vad det hette. Det verkar bokas upp rätt snabbt, ser att det är fullbokat för hela säsongen i år nu.

Mvh längtar redan till nästa sommar
Oj, det kan jag inte svara på. Jag bokar ju aldrig charter. Men jag kan höra med ägaren i september när jag kommer dit. Skulle gissa att det är bra att boka innan året är slut om man vill åka i augusti. (Det är enklast för er med charter pga båttransfern. Men det går naturligtvis att ordna även det själv).

Mina fyra veckor i september förra året bokade jag i oktober 2015, när jag satt på övernattningshotellet på Rhodos på väg hem från Tilos. Men september är knöktrångt på Annas, vi stammisar tar alla rum.
 
@mandalaki Tack, fråga gärna henne du! Jag tänkte att vi skulle boka i januari men vi får hålla lite span även innan dess kanske. Vi funderar på att åka typ sista veckan i juli och första veckan i augusti :).

Och ja, vi kör absolut på charter, jag pallar inte fixa.
 
Oj, det kan jag inte svara på. Jag bokar ju aldrig charter. Men jag kan höra med ägaren i september när jag kommer dit. Skulle gissa att det är bra att boka innan året är slut om man vill åka i augusti. (Det är enklast för er med charter pga båttransfern. Men det går naturligtvis att ordna även det själv).

Mina fyra veckor i september förra året bokade jag i oktober 2015, när jag satt på övernattningshotellet på Rhodos på väg hem från Tilos. Men september är knöktrångt på Annas, vi stammisar tar alla rum.
Jag saknar FULLSTÄNDIGT kapacitet att boka resor så långt i förväg. Anar nu att det kan förklara de allmänt loppiga hotell jag alltid hamnar på.
 
Jag saknar FULLSTÄNDIGT kapacitet att boka resor så långt i förväg. Anar nu att det kan förklara de allmänt loppiga hotell jag alltid hamnar på.
Vi är likadana. Nu har vi exempelvis fortfarande inte riktigt bestämt oss för vart vi ska i augusti, och på de ställen vi funderar på har vi inte kikat på nåt hotell. Känns stabilt!

För nästa sommar tänkte vi få det avklarat tidigt och så är det gjort liksom. Bara att dra i väg.
 
Jag saknar FULLSTÄNDIGT kapacitet att boka resor så långt i förväg. Anar nu att det kan förklara de allmänt loppiga hotell jag alltid hamnar på.
Det tar mig igenom vintern. Välja resmål, leta flygbiljetter som ska synka med båttider, boka övernattningshotell om det behövs, leta hotell där man ska stanna osv ... När man är klar med allt det där infinner sig en tomhet så då börjar man researcha kommande år osv. Och diskuterar alla alternativ i diverse relaterade grupper.

För ett tag sedan sa jag till exet/numera nära vännen "vad tror du folk skulle säga om vi berättade att vi pratade om Grekland VARJE dag?" Vi enades om att aldrig berätta det för någon. :o

(Det är förstås inte bara resor vi pratar om, det kan vara annat Greklandsrelaterat som ekonomiska krisen t ex).
 
Jag saknar FULLSTÄNDIGT kapacitet att boka resor så långt i förväg. Anar nu att det kan förklara de allmänt loppiga hotell jag alltid hamnar på.
Det tar mig igenom vintern. Välja resmål, leta flygbiljetter som ska synka med båttider, boka övernattningshotell om det behövs, leta hotell där man ska stanna osv ... När man är klar med allt det där infinner sig en tomhet så då börjar man researcha kommande år osv. Och diskuterar alla alternativ i diverse relaterade grupper.

För ett tag sedan sa jag till exet/numera nära vännen "vad tror du folk skulle säga om vi berättade att vi pratade om Grekland VARJE dag?" Vi enades om att aldrig berätta det för någon. :o

(Det är förstås inte bara resor vi pratar om, det kan vara annat Greklandsrelaterat som ekonomiska krisen t ex).
 
Vi är likadana. Nu har vi exempelvis fortfarande inte riktigt bestämt oss för vart vi ska i augusti, och på de ställen vi funderar på har vi inte kikat på nåt hotell. Känns stabilt!

För nästa sommar tänkte vi få det avklarat tidigt och så är det gjort liksom. Bara att dra i väg.
Jag bokade en resa till Rom för ca tio dagar sedan, och jag åker nu på fredag. Ungefär så brukar det gå till.
 

Liknande trådar

Äldre Kära buke, behöver er hjälp! Önskar tips på resmål utomlands i juni, troligtvis kring midsommar, 7-9 dagar. Önskar hitta ett ställe som...
Svar
7
· Visningar
657
Senast: Preussen
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 118
Senast: sjoberga
·
Äldre Kan Buke hjälpa oss? Vi ska åka iväg i slutet av oktober i år och behöver hjälp att bestämma resmål. Jag vill åka till ett ställe som...
Svar
11
· Visningar
891
Senast: Millz
·
Äldre Jag skulle behöva fem dagar-en vecka någonstans soligt i februari (och gärna kunna bada lite, obs ej i pool). 20 grader i luften och 18...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 356
Senast: Shudde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp