Tips på dragbil/transport!

Sv: Tips på dragbil/transport!

Över min döda kropp och endast då kommer det en Disco i hushållet. Maken försökte lobba för det förra året. Det blev tvärnej.

Över min döda kropp att det står en Range Rover på min uppfart.
Tur att folk är olika, men när det gäller engelska bilar finns det väl egentligen inga logiska skäl att välja dem framför deras väsentligt mer välbyggda japanska konkurrenter.

Familjen bytte Range Rovern mot en Pajero Wagon, världens bästa byte.
P38an borde varit olaglig att sälja, så dålig som den är...
 
Sv: Tips på dragbil/transport!

Discon är väl känd som Land Rovers måndagsmodell. Går sönder rejält och är svinigt dyra att laga.
 
Sv: Tips på dragbil/transport!

Fast S60 har väl egentligen ingenting som talar för sig som dragbil? Relativt liten, framhjulsdriven, modest dragvikt. Det är väl knappast en överraskning, menar jag.

Finns det ens en enda egenskap som kan göra att den skulle funka som dragbil?

Edit: tar tillbaka; den får faktiskt ta 1510 kg på b-kort. Men frågan är som sagt om det är roligt eller lämpligt.

saken är den att googlar man så hyllar vissa den som dragbil på husvagnsforum... :crazy:
sen vill jag ha en bil som inte drar asmycket, och som är säker. Jag åker rätt många mil/år... å mitt släp väger 1360 (1320?).... å det finns mycket volvodelar begagnade om något går sönder (pappa är bra på å fixa)...

men som sagt... hade jag provkört med hästen - nej tack...
 
Sv: Tips på dragbil/transport!

Nej, det är Freelandern som är skitbilen. Har haft en sådan som lånebil, jag vägrade att köra den dag 2 och dumpade den på maken istället (och tog hans bil under tiden Rangen var på verkstaden).
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 361
Fordon Min Honda crv börjar bli gammal och sliten så nu är det dags att titta på ny bil. Vill ha en pålitlig och trevlig bil som inte är...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 954
Utrustning Jag skulle bli väldigt tacksam för tips om bra dragbil. Vi har en Subaru Outback diesel idag som är riktigt bra att dra med men tyvärr...
2
Svar
31
· Visningar
2 625
Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 346
Senast: Mimmimamma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp