Tips på Halstäcken

Sv: Tips på Halstäcken

Är de bra?
Jag funderar på ett sånt med hals, 400 g till min fryshäst :p
Har du hals på ditt?

HWet som jag beställde fick jag nyss veta att de inte fanns kvar. Greaaat :smirk:

Precis:bow:
Hästar släpper inte ut så myket värme på halsen och fryser inte där. Men häst är väldigt lättfrusen av sig och har just nu två tjocka termotäcken på sig utan hals(står i utebox och är helklippt). När jag bara hade ett märkte jag att hon frös, hon var stel, åt mycket och snabbt och håren stod upp där hon frös dvs. på rygg och kors. Nu när hon har två täcken fryser hon inte alls trots att hon inte har halstäcke. Blåser/ regnar det ställer de sig med rumpan mot så då är det ju inte så viktigt att täcka halsen.
Jag tycker bara det är en onödig pryl som är väldigt dyr:smirk: Enda anledningen jag ser att ha det är att hålla hästen ren.

Jag har det gamla lila rambotäcket med helhals, det ka njag hålla med om är lite trångt, men det nya röda jag köpte är betydligt större i halsen! Det har en annan skärning också så att det inte blir så tajt :)

cactuspower skrev:
Hur såg HS täcket du hade till din förra häst, ut då?

Det var grått med svarta rutor på. Dolda maggjordar om jag minns rätt, sen var det resår runt halsen och sen avtagbar hals till det. Tror det var reflex på svansbiten också..

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
1
· Visningar
196
Senast: Sryoqwe
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 172
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 664
Senast: Liten
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 289
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka