Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Precis
Hästar släpper inte ut så myket värme på halsen och fryser inte där. Men häst är väldigt lättfrusen av sig och har just nu två tjocka termotäcken på sig utan hals(står i utebox och är helklippt). När jag bara hade ett märkte jag att hon frös, hon var stel, åt mycket och snabbt och håren stod upp där hon frös dvs. på rygg och kors. Nu när hon har två täcken fryser hon inte alls trots att hon inte har halstäcke. Blåser/ regnar det ställer de sig med rumpan mot så då är det ju inte så viktigt att täcka halsen.
Jag tycker bara det är en onödig pryl som är väldigt dyr:smirk: Enda anledningen jag ser att ha det är att hålla hästen ren.
Jag har det gamla lila rambotäcket med helhals, det ka njag hålla med om är lite trångt, men det nya röda jag köpte är betydligt större i halsen! Det har en annan skärning också så att det inte blir så tajt
Det var grått med svarta rutor på. Dolda maggjordar om jag minns rätt, sen var det resår runt halsen och sen avtagbar hals till det. Tror det var reflex på svansbiten också..
Hundavel & Ras Tillägg; (ja jag kan tjöta hur länge som helst om den här rasen) De är ofta stora, tunga, klumpiga, tar plats och tror själva att de är...