Bukefalos 28 år!

Tips på hingst till Cardentosto

nova02

Trådstartare
Jag och min dotter har precis köpt ett avelsto. Skulle vilja ha tips på lämpliga hingstar till henne. Hon är E.Cardento- Latus II. Har haft ett föl 03. Själv har hon tidigare tävlat 140, gått breeders, skandinavian open. Mkt trevlig häst
 
Sv: Tips på hingst till Cardentosto

Det Cardentoston verkar behöva mest är en hingst med bra typ och bra grundgångarter. Hoppa verkar dom kunna göra oavsett hur dom ser ut. Kolla på Corlensky G, Contant Q eller Bravour kanske.
 
Sv: Tips på hingst till Cardentosto

Kanske inte så lämplig just till ett Cardentosto, eftersom han har Cardento till morfar
 
Sv: Tips på hingst till Cardentosto

Jag har vänner som har ett cardentosto som fått föl i år e: Bravour! Fölungen är helt kanonfin! Så det blev en mycket lyckad kombination, såhär långt ;) Hur han blir sedan återstår ju såklart att se, men han har SUPERtemprament! Helcool men ändå med fart och en helt galet bra galopp! :idea:
 
Sv: Tips på hingst till Cardentosto

Har bara sett en avkomma efter ett Cardento-sto och det var ett sto efter Camaro M. Hon har då sett väldigt trevlig ut!
 

Liknande trådar

Avel Hej, tänkte betäcka mitt sto nu i vår. Hon är född 2006 och är efter Camaro M - Helwan. Hon har aldrig haft föl tidigare ,men tog sig på...
Svar
3
· Visningar
1 164
Senast: Masse
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 319
Senast: nexxa
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 211
Senast: Mabuse
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 558
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp