Tips på hopphingst med bra temperament och gång!

Sv: Tips på hopphingst med bra temperament och gång!

Jag är väldigt förtjust i Calido just för att jag har sett några riktigt fina avkommor med både fantastisk hoppning och även gångarter utöver det vanliga, samt bra skallar. Synd att han är lite för dyr annars hade han varit en ständig kandidat till mitt Corland-sto
 
Sv: Tips på hopphingst med bra temperament och gång!

Kan inte du uppdatera din hemsida.... snälla.... ;)?
 
Sv: Tips på hopphingst med bra temperament och gång!

Ja så kan det säkert vara. Våra egna erfarenheter är vad som ger oss den egna uppfattningen, och ingen är ju den andra lik :)
Calido ÄR en bra hingst, säger inget om det. Min uppfattning är bara att det inte blir några skogsmullar för gemene man s a s.
 
Sv: Tips på hopphingst med bra temperament och gång!

Ja precis. Jag som har en alldeles för het häst egentligen (hennes mamma) tycker ju att hon är sävlig i jämförelse när jag rider. Men jag tror skenet bedrar, det ligger där under och lurar och kommer dyka fram när hon får mer världsvana för hon är inte trög i sättet direkt. När man rider ute är hon pigg och framåt, bjuder på hinder etc, men till skillnad mot min andra är hon mycket kontrollerbar vilket jag ser som en fördel även om lite fart är kul emellanåt ;)

Tror din Nobel-häst är ganska lik vår. Han sticker ut väldigt mycket på framhoppningarna, han är pampig och syns. Direkt elektrisk är han väl inte, utan kan te sig sävlig. När vi tittar på hans resultat tidsmässigt så inser vi dock att hans jättegalopp lurar en lite. Han gör superbra tider utan att det syns. (Vi är bara i avd B ännu).
 
Sv: Tips på hopphingst med bra temperament och gång!

Kan inte du uppdatera din hemsida.... snälla.... ;)?

Självklart skall jag göra det,hade tänkt göra en helt ny,men denna får hänga med ett tag till!!!

Den uppfödare som väljer Calido till sitt sto hoppas jag inte gör det för att få en skogsmulle,men faktum är att han själv är en riktig snuttgurka att umgås med,dock inte i skogen........;)
 
Sv: Tips på hopphingst med bra temperament och gång!

Min har också en jättegalopp, så det kanske blir samma känsla för oss sedan. (Har inte börjat hoppa 'på riktigt' ännu, bara skutt i skogen och enstaka hinder)
 
Sv: Tips på hopphingst med bra temperament och gång!

mm även Tornesch är nog för mycket på ett hett sto. Click and cash kanske vore något
 

Liknande trådar

Avel Hej, Behöver hjälp med kvalitativa tips på lämplig hopphingst till mitt sto e. A-Dur - Nicolars (Dansk oldenburgarhingst) för framtida...
Svar
10
· Visningar
1 755
Senast: dobbis
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 015
Avel Ska i all hast bestämma hingst på några dagar till ett fint selektionssto, tävl t o m 1.40 och msv dressyr, diplom på 3 årstest, fin typ...
2
Svar
23
· Visningar
4 492
Senast: Equestra
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 445
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp