Tips på hoppsadel till liten storhäst med svängd rygg

Kicks

Trådstartare
Vi letar och letar.. efter en hoppsadel till vår lilla storhäst med svängd rygg, de flesta hoppsadlar verkar vara för "rak till lätt svängd rygg" och de funkar inte alls. Vi har tre olika Santa Cruz (Jean Luc, Celine och Merina), men ingen av de passar längre, passade bättre när vi bara haft honom ett tag, då var han fortfarande omusklad och tanig, nu har han fått mer muskler och breddat sig. Dottern får dessutom stolsits i de flesta sadlar vi provat (hon är 1,70). Har kollat på många märken nu, men hittar verkligen ingen hoppsadel till svängd rygg. Tar gärna tips vad som funkat för er??
 
Vi letar och letar.. efter en hoppsadel till vår lilla storhäst med svängd rygg, de flesta hoppsadlar verkar vara för "rak till lätt svängd rygg" och de funkar inte alls. Vi har tre olika Santa Cruz (Jean Luc, Celine och Merina), men ingen av de passar längre, passade bättre när vi bara haft honom ett tag, då var han fortfarande omusklad och tanig, nu har han fått mer muskler och breddat sig. Dottern får dessutom stolsits i de flesta sadlar vi provat (hon är 1,70). Har kollat på många märken nu, men hittar verkligen ingen hoppsadel till svängd rygg. Tar gärna tips vad som funkat för er??
Nu har jag iofs en ponny men en maxad och långryggad sådan. Med svängd rygg då. Har provat massor med sadlar men den enda som ligger bra och som hon godkänt är en Lippo Marcello. Den är just för svängda ryggar så det är mitt tips 😊
 

Liknande trådar

Utrustning Hjälp.. Jag försöker hitta en billigare hoppsadel som passar en hög manke, bred rygg (ca 110 grader) och breda tornutskott. Då det är en...
Svar
7
· Visningar
672
Senast: Karoliten
·
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 325
Senast: Thera
·
Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: Time Lord
·
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 221
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp