Tips på hotell i Stockholm

Haha sant! Lider med de som måste åka söderifrån med gröna just nu. I denna värme också. Kaos
Jag bor på Hammarbyhöjden, jobbar på Söder. Tre stationer bort och jag behöver byta tåg (och perrong!) på V A R J E station på vägen dit. Det går snabbare att gå, vilket tar 45 minuter. :up:

Men jag ska inte kapa tråden med detta, gissningsvis åker inte så många turister söder om Söder. Men min allmänna rekommendation till alla som inte ska ta sig en jättelång sträcka: Gå. :D
 
Jag bor på Hammarbyhöjden, jobbar på Söder. Tre stationer bort och jag behöver byta tåg (och perrong!) på V A R J E station på vägen dit. Det går snabbare att gå, vilket tar 45 minuter. :up:

Men jag ska inte kapa tråden med detta, gissningsvis åker inte så många turister söder om Söder. Men min allmänna rekommendation till alla som inte ska ta sig en jättelång sträcka: Gå. :D

Eller cykla! :D
Hade inte behövt SL-kort egentligen, har det bara pga lathet
 
Det byggs/rivs en massa runt slussen nu. Jag hade inte bott där av den anledningen!

Jag bodde där nu i juni och det var inga problem. Enda böket var att tåget inte gick hela vägen in till centralen utan man fick byta till pendeln på Stockholm södra. Jag tyckte att det var centralt och bra vid Slussen. Mindre vackert så klart men kort promenad till Gamla Stan och lätt att ta sig till och från Slussen.
 
Lånar tråden lite och frågar om restaurangtips i centrala Sthlm. Gärna något som har bord en lördag kväll trots att en är sent ute :)

Jag slår som alltid ett slag för Zum Franziskaner. Bra svensk / tysk husmanskost samt ett bra utbud av klassisk öl (Ingen IPA...). Ingen bordsbokning. Ny ägare (Stene som hade Akkurat i 20 år) sedan ifjol som verkligen ryckt upp stället.

http://zumen.se/menu.html
 
Jag brukar trivas bra på grand central by Scandic, supernära t-bana och Drottninggatan. Inte ett ordinärt förortsscandic inredningsmässigt

Plus är att flera rum har balkong!
 
Gamla stan Victory hotell superfint med det lilla extra! Exempelvis ställer de in en sängfösare och en bit choklad på kvällen. Fantastisk frukost inget överdåd men allt är av utmärkt kvalité.
 
Vad gillar ni för mat?
Det är generellt alltid bra att boka i förväg om ni har möjlighet till det :)

Gillar det mesta! Tänker absolut boka men menar att jag är sen även med det eftersom det är onsdag idag :)

Portal är väldigt bra (St Eriksplan). Annars klassikerna typ Riche, Sturehof brukar leverera

Tack! Stureplan känns lite för stiff för mig och mamma men Portal ska jag kolla upp.
 
Tack för alla svar. Vi bor längs tunnelbanan och sambon är born and raised på söder så vi tänkte skippa tuben och promenera i vår vackra stad. :) Därför vill vi heller inte bo vid centralen, som är trist enligt oss.

Vi har i alla fall bokat på Reisen i gamla stan. Hoppas det blir bra.
 
@tornblomma Åh Portal såg jättefint ut men lite långt från där vi ska bo, tror jag? Ungefär vid Kungsträdgården. Några tips där omkring?

Det är inte så långt alls! Från centralen är det bara ett par stationer bort. Promenera går iofs också :)
Nära Kungsträdgården/Centralen är det många trista hak/kedjor, rör er mot Birger Jarlsgatan är mitt tips. Det är bara ett stenkast bort och där har ni Konstnärsbaren, Riche, en bit upp Sturehof tex.

Jag tycker annars att det är värt att röra sig ett par stationer bort! Portal har grym mat och väldigt bra service. Bredvid Portal ligger också charmiga cocktailbaren Apropos som är ett litet hål i väggen. Ett stenkast bort har ni också Erlands Café som också är en en retro-bar där det ofta bjuds på live jazz.
Ta sedan en promenad genom Vasaparken på vägen hem! :)
 
Portal är väldigt bra (St Eriksplan). Annars klassikerna typ Riche, Sturehof brukar leverera
För att ge ett lite annat perspektiv, så tycker jag klassikerna typ Riche, Sturehof i första hand brukar leverera höga priser och tjusighet. Jag känner mig alltid lite bortkommen där bland östermalmsfolket.

Några lite mer avslappnade alternativ: Low&Slow, Shanti, Magnolia.
Tänkte att är man turist är det nog alltid meckigt med byte? Men okej gött att det rullar på smidigt för dig!
Fast börjar man i slussen behöver man ju inte byta? Det är om man kommer med grön linje söderifrån som man behöver göra det. :idea:
 
För att ge ett lite annat perspektiv, så tycker jag klassikerna typ Riche, Sturehof i första hand brukar leverera höga priser och tjusighet. Jag känner mig alltid lite bortkommen där bland östermalmsfolket.

Några lite mer avslappnade alternativ: Low&Slow, Shanti, Magnolia.
Fast börjar man i slussen behöver man ju inte byta? Det är om man kommer med grön linje söderifrån som man behöver göra det. :idea:
Åh Shanti! :love:
 
@Mabuse Jag tycker inte att tex Riche är speciellt ”tjusigt” alls. Får snarare känslan av en kvarterskrog där folk slinker in. Personlig och avslappnad service. Ett plus att man kan ta med hunden också!
 
Det är inte så långt alls! Från centralen är det bara ett par stationer bort. Promenera går iofs också :)
Nära Kungsträdgården/Centralen är det många trista hak/kedjor, rör er mot Birger Jarlsgatan är mitt tips. Det är bara ett stenkast bort och där har ni Konstnärsbaren, Riche, en bit upp Sturehof tex.

Jag tycker annars att det är värt att röra sig ett par stationer bort! Portal har grym mat och väldigt bra service. Bredvid Portal ligger också charmiga cocktailbaren Apropos som är ett litet hål i väggen. Ett stenkast bort har ni också Erlands Café som också är en en retro-bar där det ofta bjuds på live jazz.
Ta sedan en promenad genom Vasaparken på vägen hem! :)

Tack snälla :)
 
Tack för alla svar. Vi bor längs tunnelbanan och sambon är born and raised på söder så vi tänkte skippa tuben och promenera i vår vackra stad. :) Därför vill vi heller inte bo vid centralen, som är trist enligt oss.

Vi har i alla fall bokat på Reisen i gamla stan. Hoppas det blir bra.
MKt bra! Bodde där med sonen förra hösten. Ni kommer bli nöjda!

Är ni vid Hornstull och gillar tapas är Ramblas ett mkt bra ställe att äta på. Billigt och gott.
 

Liknande trådar

Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
409
Senast: jemeni
·
Småbarn Vi ska åka till Stockholm i helgen med våra två 2,5-åringar. Vi kommer bo på hotell och tar gärna emot alla tips ni har om aktiviteter...
2
Svar
20
· Visningar
1 383
Senast: julgrisen
·
Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 887
Senast: ameo
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 656
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp