Tips på jobbfika!

Vet inte om det är värre än typ risifrutti, propud, eller någon annan youghurt i liten förpackning.
Gröt i plastburk. Jo, nog är det extremt ovänligt mot miljön. Energianvändningen jämfört med att göra en egen "gröt " i glasburk måste ju vara extrem. Att jämföra pest o kolera är väl inte något argument heller.
 
Gröt i plastburk. Jo, nog är det extremt ovänligt mot miljön. Energianvändningen jämfört med att göra en egen "gröt " i glasburk måste ju vara extrem. Att jämföra pest o kolera är väl inte något argument heller.

Samtliga är smidiga och populära mellanmål, därför jämförde jag.

Gör jag gröt går den inte att äta så jag är jävligt glad att arla fixar det åt mig 😁
 
Fika eller mellanmål, tänkte mer man brukar säga fikarast om rasterna som inte är lunchrasten. Därav efterfrågade "jobbfika" , kanske inte världsbästa formuleringen men var ute efter både nyttiga och onyttiga alternativ bara kan hålla lågan uppe.

Sen gott ha tips på både smidiga alternativ som @Bison gett b.la och andra alternativ när man orkar mer.


Hoppas gett bra svar, tycker kul att fått så många förslag blev bättre än jag hade hoppats :up:
 
Fika eller mellanmål, tänkte mer man brukar säga fikarast om rasterna som inte är lunchrasten. Därav efterfrågade "jobbfika" , kanske inte världsbästa formuleringen men var ute efter både nyttiga och onyttiga alternativ bara kan hålla lågan uppe.

Sen gott ha tips på både smidiga alternativ som @Bison gett b.la och andra alternativ när man orkar mer.


Hoppas gett bra svar, tycker kul att fått så många förslag blev bättre än jag hade hoppats :up:
Jag gillar de små majskakorna som kommit i portionsförpackningar nu. Har inte inventerat hyllorna med riskakor för att se om det finns majskakor också där.

Jag äter mycket bär och ananas, tar med skuren ananas i burk och äter med gaffel.
Bär (fast det gillade du väl inte?) köper jag i lämplig förpackning. Har insett att visst kostar bären lite, men oftast inte dyrare än när man köper godispåse.

Knäckemackor med arbogapastej och gurka (färsk) är en annan favorit, nu har jag hellre det som frukost men väldigt gångbart som mellanmål också.
Overnight oat är gott men jag är för lat för att göra. Och i de jag gjort är det mycket frukt och bär så det går ju bort för dig.

*Off topic* Blev ju nyfiken på vad du ska jobba med nu 😇. Men det berättar du ju bara om du själv vill.
 
Varför skulle fika/mellanmål INTE vara miljövänlig när vi för det mesta propsar på miljövänlighet på det här forumet - vilket jag tycker är himla bra.
Det får den väl gärna vara för den som vill, men nu var det ju inte det som efterfrågades. Det är just det där propsandet som jag är lite allergisk mot. Jag ser det med jämna mellanrum - någon vill ge någon annan en miljöpik. Fast egentligen tror jag att vi nog är lika goda kålsupare allihop, vi har bara olika områden där vi tar miljöhänsyn.

Det där propsandet ser så självgott ut i mina ögon. När jag för ett tag sedan läste om en studie som visade på miljöproblemet med e-handelns returer av kläder, så kom jag att tänka på buke. Här försummar man inte många tillfällen att ge andra miljöpikar - samtidigt som det i klädtipstrådar ALLTID föreslås ”beställ hem så mycket som möjligt, det är bara att skicka tillbaka allt som inte passar”. Då kommer inga miljöpikar, för det är på det viset väldigt många här handlar.
 
@Cattis_E Fordonsoperatör hos SJ, förflytta tåg på depån i Stockholm. Lite underhåll av tåg, klargörning m.m
Kommer igång med utbildning först, så kommer behöva fika i början hålla mig vaken och lära mig :D
 
Varför skulle fika/mellanmål INTE vara miljövänlig när vi för det mesta propsar på miljövänlighet på det här forumet - vilket jag tycker är himla bra.

Visserligen passar miljöperspektivet min kommande arbetsplats. Men miljöns påverkan gäller fika, mat eller annat kanske kan avhandlas i egen tråd? Eftersökt tips på fika inte om den skulle va miljövänlig eller ej.
 
Visserligen passar miljöperspektivet min kommande arbetsplats. Men miljöns påverkan gäller fika, mat eller annat kanske kan avhandlas i egen tråd? Eftersökt tips på fika inte om den skulle va miljövänlig eller ej.
Varför det? Alla aspekter ska väl vägas in i bra/vettig fika? Är fika något heligt?
 
Varför det? Alla aspekter ska väl vägas in i bra/vettig fika? Är fika något heligt?
TS lär själv kunna sortera ut vad hen tycker är mellanmål med vad för hen har rimlig miljöpåverkan. Man kan alltid ta ett tips och själv göra om det till något liknande som är bättre för miljön om man önskar.

Det finns många mellanmål och även andra matvaror på affären som kommer i denna typ av plastburkar som utmärkt går att använda till annat under en längre period.
 
Fast vad du som individ säger ändrar inte en grundbetydelse av hur ett ord används av betydligt flera. :)
Fast jag tolkade inte TS fråga alls som du gjorde. Och jag tycker absolut inte att "jobbfika" betyder det du tycker. För mig betyder det helt enkelt att fika på jobbet - inte att någon bjuder alla kollegor på fika.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
@Cattis_E Fordonsoperatör hos SJ, förflytta tåg på depån i Stockholm. Lite underhåll av tåg, klargörning m.m
Kommer igång med utbildning först, så kommer behöva fika i början hålla mig vaken och lära mig :D
Aha.
Nu har ju jag slutat där sen länge men välkommen till Hgl då 😁.
Vet nog rätt väl vad du ska göra minus det som kan ha ändrats sen dess.
//fd depåfordonsledare
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
30
· Visningar
2 230
Senast: mamman
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
821
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 013
IT & mobiler Är det någon som har bra tips på en slimmad app för anodroid för att göra anteckningar över tid? Jag har börjat väga mig lite mer...
Svar
6
· Visningar
435
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp