Bukefalos 28 år!

Tips på övningar från marken för att få en liksidig häst?

T

Tindra06

Jag behöver tips på övningar jag kan göra med vår övervuxna shettis från marken, för att få henne mer liksidig och mindre stel. Vi har haft henne en dryg vecka nu och jag har märkt att hon går fint o snällt i vänster varv, men i höger är hon helt blockerad och jättestel och vill inte lyssna alls. Blev också väldigt förvirrad när jag longerade henne i höger varv, kanske är hon mest jobbad i vänster varv vid longering?

Har ni nägra tips på vad jag kan göra? När jag longerar, är inspänningstyglar eller gummisnodd det bästa?

hon körs och rids regelbundet för övrigt.
 
Sv: Tips på övningar från marken för att få en liksidig häst?

Jag skulle ställa frågan under Klassisk dressyr om jag var du - där finns det folk som kan mycket om arbete från marken!
 
Sv: Tips på övningar från marken för att få en liksidig häst?

tack för tipset! lägger jag tråden på dreesyr då? Hittar inget forum som heter klassisk dressyr så...
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 204
Senast: AbCdE
·
Träning Hej! Jag har problem med en lite oliksidig häst. Kommentarer om att uppsöka veterinär etc undanbes, hon blev igenomkollade i december då...
Svar
7
· Visningar
1 328
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
2 838
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag har en 3-åring hemma på prov som har varit oren på hårt/grusigt underlag med hypotes sulömhet. Vill gärna bolla lite! - Gick oskodd...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 379
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp