tips på paraplyvagn?

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare ako
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 786

ako

Trådstartare
Vi tänkte skaffa en paraplyvagn som tar minimalt med plats att ha som lite reserv i den bilen L oftast inte åker i, men så att det ändå finns en vagn även i den (vanliga vagnen bor i andra bilen o används i princip aldrig hemma - vi har ingenstans man kan köra) om man t ex hämtar på dagis o sen ska i väg direkt. Jag vill ha sufflett och någon form av viloläge, och den ska bli riktigt liten ihopfälld, men mer påkostad än så behöver den inte vara - jag tror typ den kommer att bli använd max 15 ggr totalt... Men ändå vore det så bra att ha en.

Tack på förhand!

Sv: tips på paraplyvagn?

Har en carena lieback lux som bor i sambons bil (toyota aygo) och den tar väldigt lite plats.
Har suflett och nästan fullt liggläge.
Vi använder den som resevagn eller som komplement till sjalen vid shoppingturer.
Vi betalade 900 för våran på barnens hus.

Vi har en avanti moving light, den har fullt liggläge och sufflett! Används flitigt :)

Jag skulle kolla på Babytravels om jag var du. Vi jämförde BT med Carena och dels blev BT mindre hopfälld och sedan kändes den mer stabil och inte så skranglig som Carenan. Dom kostar ungefär lika så det kan vara god idé att prova båda.

Har man en liten skrutt ( under 1 år ) kanske dom sitter bättre i Carenan, men BT har längre användartid ( större sits )..

Vi ville först ha en med helt styre, men då blev en paraplyvagn lika stor i princip som vår UJ och då förtog det ju idén med liten smidig vagn som ligger i bilen konstant ( eller på segelbåten )

Tack för svar allihop! Ska kika på de vagnar ni tipsat om. De verkar ju överlag bli väldigt smala ihopvikta, men oxå långa. Jag behöver ju få in den i ett halvt bagageutrymme eller alt på golvet i baksätet. Vad tror ni om det? Vi har ju Teutonia Timmy som "riktig" vagn, o den går ju in - blir bara 84 cm lång i hopfälld, men tänkte ju något ännu nättare o billigare som extravagn.

Tack, tack

Vår vagn går in på längden i bagaget och tar då upp minimalt med plats, men vi har rätt djupt bagage ( Passat 07:a ). Vet att Carenan blev lite större när vi provlastade. Vi kan även ha våran stående i baksätet, går okej även när folk ska sitta där. Vi kan inte ha den liggande på tvären dock, vilket vi egentligen hade hoppas på.

Vad heter er babytravelvagn? Har försökt googlar på babytravel och paraplysulky men inte lyckats riktigt bra.

BT Riga står det på babyproffsens hemsida att den heter =D

babytravel_riga-500.jpg

Kom på en till sak som skiljer vagnarna åt och det är att BT har mer plant liggläge än Carenan ..

Tack för all info!! Den låter ju som ett bra alternativ tycker jag. Undrar dessutom om du vet måtten på den, framförallt i hopfällt läge?
Jag lyckas inte få fram dem via cyberrymden...

Liknande trådar

Gravid - 1år Vi väntar en lillebror i juli till Ludvig (snart 6) o Amanda ( snart 2.5), och den här gången funderar jag starkt på syskonvagn. När À...
Svar
17
· Visningar
2 463
Senast: Brandgul
·
Övr. Hund Jag skulle behöva lite input och hjälp när det gäller ensamhetsträning. Har inte många hundkunniga att fråga men vet att det finns här...
Svar
8
· Visningar
899
Senast: canine
·
Äldre Jag och min sambo träter ganska ofta om vår bil. Tidigare bilar har bytts ut efter ca 3 år, och de har då gått runt 1000 mil. Den... 2
Svar
36
· Visningar
5 675
Småbarn Vår son är 2 år, och 91 cm lång och väger 14 kg, idag har vi en gammal Emmaljunga som används som dagisvagn/sovvagn hemma och sedan en... 2
Svar
22
· Visningar
8 575

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka