Tips på probiotika till kräsen häst

Anna Lilja

Trådstartare
Vad har ni för tips på produkter med probiotika till kräsen häst? Behöver ge förebyggande i samband med medicinering. Fick ex tips på Gut Balancer och undrar om någon gett det till häst och om ni upplever att hästen reagerar på smaken? Jag köpte vid tillfälle en dyr burk med någon mag och tarm produkt, men den vägrade hästen att äta. Vill därför inte chansa utan gärna ha tips på smaklig probiotika produkt :-) Nu snackar vi KRÄSEN häst som bland annat ratar betfor, inte äter äppleskruttar om de är någon dag gamla och inte heller äter uppblött lucern. Tröttsamt... Tack på förhand!
 
QuickFix i spruta?
Då vet du ju att allt hamnar i munnen (om hästen är snäll att ge där förstås ;) ) och det blir ju inte så meckigt om det bara är för en begränsad period.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gamling, 24 år i år, som är i fint skick och får mycket beröm för att han fortfarande är pigg och fräsch. Han har dock börjat...
Svar
9
· Visningar
1 384
Senast: Masse
·
Foder & Strö Köpte en ny häst på våren, ett sto på 16år, ca 165cm. Har nu gått på bete sen början av sommaren och magrat av! Har blivit smal över...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 498
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Vår nyinköpta och omusklade ponny ska få magnesium för att hjälpa musklerna när vi nu har börjat träna henne. Hon är dessutom modell...
Svar
4
· Visningar
1 394
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hejsan! I lördags eftermiddag fick min ena häst gaskolik. Antagligen beroende på att hon äter metacam för knä- och kotledsinflammation...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp