Tips på romantisk spa-weekend?

Emiro

Trådstartare
Min sambo fyller snart jämnt och jag vill ge honom en romantisk weekend i present. Jag sitter och tittar på nätet men tycker att det är svårt att välja. Har ni varit på något fantastiskt ställe som ni kan rekommendera?
Vi gillar god mat och gott vin så det får gärna ingå flerrätters menyer.
Vi gillar massage så kanske nog form av det, gärna något annorlunda.
Gärna vacker miljö, slott eller herrgård kanske.
Sambon rider också så kanske en härlig naturupplevelse till häst? (Inte nödvändigt, vi kanske skulle passa på att ta en pause ifrån hästar?)
Fokus på romantik, mat och spa kanske man kan sammanfatta det?
Gärna i Uppland.
Vore väldigt tacksam för tips!
 
Min sambo fyller snart jämnt och jag vill ge honom en romantisk weekend i present. Jag sitter och tittar på nätet men tycker att det är svårt att välja. Har ni varit på något fantastiskt ställe som ni kan rekommendera?
Vi gillar god mat och gott vin så det får gärna ingå flerrätters menyer.
Vi gillar massage så kanske nog form av det, gärna något annorlunda.
Gärna vacker miljö, slott eller herrgård kanske.
Sambon rider också så kanske en härlig naturupplevelse till häst? (Inte nödvändigt, vi kanske skulle passa på att ta en pause ifrån hästar?)
Fokus på romantik, mat och spa kanske man kan sammanfatta det?
Gärna i Uppland.
Vore väldigt tacksam för tips!


Om det inte absolut måste vara spa så skulle jag rekommendera Görvälns slott i Järfälla. http://www.gorvalnsslott.se/ Vi var supernöjda med allt från mat till service och rummen. Deras gorumetmiddag är något av det bättre jag ätit. Vill du slå på stort så kör på en långweekend från fredag till söndag med nåt romantiskt tillägg.
 
Uppland kan jag tyvärr inte svara på.

Men jag fick en dag på Arken spa i Göteborg av sambon. Deras söndagsbrunch är helt :love: och man tänker inte alls på att det ligger precis intill oljehamnen utan du ser ut över det öppna havet åt alla håll. Spat är enligt mig riktigt bra, finns inget jag saknar där. Jag gjorde en ansiktsbehandling och sambon en ryggmassage och vi ger båda toppoäng på det!
 
Jag skulle tipsa om Färna :) Åk dit en fredag em och börja med deras underbara Afternoon Tea-buffe (har varit där flera ggr och är lika bra varje gång) och sov över på hotellet. Finns SPA och fantastisk omgivning. Ligger utanför Skinnskatteberg.

Jag har även varit på Sätra Brunn, det ligger utanför Sala. Var också mysigt men det var några år sedan och jag kommer inte ihåg det lika mkt som Färna :o
 
Jag har även varit på Sätra Brunn, det ligger utanför Sala. Var också mysigt men det var några år sedan och jag kommer inte ihåg det lika mkt som Färna :o
De har renoverat och donat mycket de sista åren! :D Och åker du dit @Emiro så vill jag även tipsa om Trädgårdscafét, det har bara öppet på sommaren, men allt är hembakat av hon som driver det! :love:
 
Min sambo fyller snart jämnt och jag vill ge honom en romantisk weekend i present. Jag sitter och tittar på nätet men tycker att det är svårt att välja. Har ni varit på något fantastiskt ställe som ni kan rekommendera?
Vi gillar god mat och gott vin så det får gärna ingå flerrätters menyer.
Vi gillar massage så kanske nog form av det, gärna något annorlunda.
Gärna vacker miljö, slott eller herrgård kanske.
Sambon rider också så kanske en härlig naturupplevelse till häst? (Inte nödvändigt, vi kanske skulle passa på att ta en pause ifrån hästar?)
Fokus på romantik, mat och spa kanske man kan sammanfatta det?
Gärna i Uppland.
Vore väldigt tacksam för tips!

Skepparholmen SPA I Nacka! (Det är typ Uppland :angel: )

Fantastisk miljö, mat och personal. :love:
 
Uppland kan jag tyvärr inte svara på.

Men jag fick en dag på Arken spa i Göteborg av sambon. Deras söndagsbrunch är helt :love: och man tänker inte alls på att det ligger precis intill oljehamnen utan du ser ut över det öppna havet åt alla håll. Spat är enligt mig riktigt bra, finns inget jag saknar där. Jag gjorde en ansiktsbehandling och sambon en ryggmassage och vi ger båda toppoäng på det!

Plus en på det! Jag älskar Arken spa, jag försöker planera in en halvdag där när jag är i gbg. Det är en helt fantastisk anläggning med superbra mat.
 
Å tack för alla tips hörni! Några av dem har jag varit inne och kikat på tidigare men allt ser ju bra ut på bild. Det känns betydligt "säkrare" när någon har varit där och provat. Tusen tack!
 

Liknande trådar

Fritid Min sambo fyller jämnt och jag skulle vilja ta med honom på en weekend någonstans i vårt avlånga land. Jag tänker mig september, och jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 605
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp